• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Factors affecting ICT integration in TURKISH education: a systematic review

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (913.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Turgut, Yiğit Emrah
Aslan, Alper

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Turgut, Y.E. & Aslan, A. (2021). Factors affecting ICT integration in TURKISH education: a systematic review. Education and Information Technologies, 26(4), 4069-4092. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10441-2

Özet

This research aims to reveal factors affecting Information and Communication Technologies (ICT) integration in learning environments in Turkey. The meta-synthesis method is used to make in-depth analysis and to interpret qualitative research findings on this issue. Through inclusion and exclusion criteria, 60 studies among 907 candidate studies accessed from databases named Web of Science, Education Resource Information Center (ERIC) and the Turkish Academic Network and Information Center (ULAKBIM) are included in this research. As a result of analyses, it is revealed that ICT integration into learning environments in Turkey is affected by five factors; students, educational material, infrastructure, management, and teachers. Considering these factors, it has been found that certain factors become prominent namely: the ICT and pedagogy competence of teachers; students' ICT competence; a lack of technical equipment and technical support; a lack of educational materials; the attitudes of school administrators; and the quality and lack of in-service training for ICT. It is concluded that the factors affecting the ICT integration in education are directly or indirectly related to each other, and that ICT integration should be addressed with all its stakeholders and phases as a whole.

Kaynak

Education and Information Technologies

Cilt

26

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s10639-021-10441-2
https://hdl.handle.net/11436/6685

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.