• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An analysis of severity of oil spill caused by vessel accidents

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (8.213Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Çakır, Erkan
Sevgili, Coşkan
Fışkın, Remzi

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çakır, E., Sevgili, C. & Fiskin, R. (2021). An analysis of severity of oil spill caused by vessel accidents. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 90, 102662. https://doi.org/10.1016/j.trd.2020.102662

Özet

Marine pollution, especially oil spill-based, affects both marine and coastal environment is one of the most important issues for the maritime industry. The accurate prediction of the severity of oil spill is of great importance in order to determine the accurate response methods. In this perspective, this study aims to predict the severity of oil spill in possible vessel accidents by examining data based on vessel accidents that cause marine pollution. The United States Coast Guard (USCG) database covering 2002--2015 was utilized and a total of 1468 instances of vessel involved accidents leading oil spill were analysed using Decision Tree (DT) and data-driven Bayesian Networks (BN) called Tree Augmented Naive Bayes (TAN). As a result, the most important contributing factors affecting the severity of oil spill were revealed as "type of accident" and "type of vessel". This study would be a guide that will assist authorities and policy makers in predicting the severity of oil spill, and contribute to the development of important strategies and countermeasures for vessel accidents leading oil spills.

Kaynak

Transportation Research Part D: Transport and Environment

Cilt

90

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.trd.2020.102662
https://hdl.handle.net/11436/6747

Koleksiyonlar

  • DNZF, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [102]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.