• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A fuzzy-bayesian approach on the bankruptcy of hanjin shipping

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.351Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Aydın, Muhammet
Kamal, Bünyamin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aydın, M. & Kamal, B. (2022). A Fuzzy-Bayesian Approach on the Bankruptcy of Hanjin Shipping. Journal of Eta Maritime Science, 10(1), 2-15. http://doi.org/10.4274/jems.2021.56689
10.4274/jems.2021.56689

Özet

The vital role of container liner shipping in international trade suggests that understanding why container liner firms go bankrupt is crucial to the sustainability of the maritime supply chain to improve resilience. Considering the insolvency of Hanjin Shipping as a case study, this paper investigates the probabilistic relationships among the bankruptcy causal factors that are disclosed qualitatively and quantitatively, exploiting a fuzzy Bayes network approach. A sensitivity analysis is conducted to increase the accuracy of the findings. Outcomes of the paper reveal that an integrated approach comprising of both endogenous and exogenous causal factors is a more powerful approach to explain the demise of Hanjin Shipping. Compared to exogenous factors, endogenous factors account more for the collapse of the firm. Furthermore, it is found that government support would have been a more influential measure to mitigate the negative effects of the demise compared to the merging and acquisition practice. Competitor liner operators, policymakers, and stakeholders in the maritime supply chain ecosystem can utilize the outcomes of this research to mitigate the bankruptcy risk and improve the maritime supply chain resilience capacity.

Kaynak

Journal of Eta Maritime Science

Cilt

10

Sayı

1

Bağlantı

http://doi.org/10.4274/jems.2021.56689
https://hdl.handle.net/11436/6808

Koleksiyonlar

  • DNZF, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [102]
  • Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [34]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.