Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 6. Sınıf düzeyinde kümeler konusunda bilgisayar destekli öğretim yönteminin kullanılmasının öğrenci başarısına olan etkisi deneysel yöntemle aksiyom çalışması yapılarak incelenmiştir.Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılı Rize Derepazarı Ali Rıza Yılmaz İlköğretim Okulunda 6. Sınıfta eğitim gören 48 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın deney grubunda (n=24) bulunan öğrencilerin dersleri üç hafta (10 ders saati) bilgisayar destekli öğretim yöntemi öğrenme nesneleri kullanılarak işlenmiştir. Kontrol grubunda bulunan öğrencilerin (n=24) dersleri ise aynı süreçte geleneksel yöntem kullanılarak işlenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler daha önceden geçerliliği ve güvenirliliği hesaplanmış ön test, son test ve kalıcılık testi ile elde edilmiştir. Verilerin analizi SPSS 16 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Mann Whitney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, frekans ve yüzdelerden yararlanılmıştır.Verilerin analiz edilmesiyle elde edilen sonuçlarda, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin uygulama süreci sonunda kazanımların her iki grupta da öğrenildiği görülmüştür, ancak bu kazanımların deney grubunda kontrol grubuna oranla anlamlı derecede daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Bunun yanında deney grubu öğrencilerinin uygulama sonrasında başarı puanları ortalamalarının, ve kalıcılık testi puanı ortalamalarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucu da elde edilmiştir. Bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin uygulama sonundaki başarıları cinsiyete göre incelendiğinde ise kız ve erkek öğrencilerin başarı ortalamalarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Elde edilen sonuçlar, kümeler konusunda bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve kalıcılığına olumlu yönde etkisinin olduğu görülmüştür. In this study, the effect of the usage of computer assisted instruction in the subject of sets at the 6th grades in primary is examined by using the axomatic work with experiment method.The study took place in the 2010?2011 academic years on 48 eight grade students in Rize Derepazarı Ali Rıza Yılmaz Primary School. The students in this experimental group (n=24) were instructed by using a computer assisted instruction method for three weeks (10 class hours) with the learning objects. The lessons of the students in the control group (n=24) were instructed by using the traditional instruction method within the same process. The data used during the study was obtained by using pre-test, final test and retention test for which the eliability, the validity were estimated previously. Research data have been obtained through using SPSS 16. The data were analyzed using Wilcoxon Signed Rank Test, Mann Whitney U test, frequencies and percentages.At the results obtained by analyzing the data, it is seen that the acquisition were both learned in the experimental and control groups at the end of the application process, but it is observed that the acquisitions in the experimental group were significantly higher than in the control group. In addition, the experimental group students? avarage achievement scores after application and retention test scores were significantly higher than the avarage results were obtained. When the experimental group students?achievements were examined according to sex at the and of the computer assisted instruction; no significant difference was found in the avarage of male and female students? success. At the results obtained; it is found that the computer aided instruction at the 6th grates in the sets subject has positive effects on student?s achievements and retention.