• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A safety risk assessment for ship boarding parties from fuzzy Bayesian networks perspective

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (3.724Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2022

Yazar

Turna, İdris

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Turna, I. (2022). A safety risk assessment for ship boarding parties from fuzzy Bayesian networks perspective. Maritime Policy & Management, 1-14. https://doi.org/10.1080/03088839.2022.2112780

Özet

Many people embark and disembark on merchant ships to perform various duties while ships are moored in ports. Some units, such as marine pilots and coast guards, must board and disembark the ships while they are underway. Boarding and disembarking from ships include some dangers that could result in serious injury or even death. Regulations for pilot boarding arrangements have been developed by organizations such as IMO, ICS, and IMPA to reduce risks. At each Port State Control, Class, and P&I inspection, the condition of the pilot ladders and the accommodation ladders of the ships is inspected. The situation can be much more complicated and risky for boarding parties that have to board ships underway in extraordinary situations such as when pirates or terrorists had full control of the ship. Thus, there is a need for a model, which can identify the importance weightings for each contributing factor that is involved in boarding casualties. This study introduces a technique to identify risk factors for boarding parties through fuzzy Bayesian Networks (FBN). The findings of this research are expected to help boarding parties develop new strategies for their highly risky Opposed Boarding tasks.

Kaynak

Maritime Policy & Management

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/03088839.2022.2112780
https://hdl.handle.net/11436/6903

Koleksiyonlar

  • DNZF, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [102]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.