• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Understanding trends in engineering design and design-based learning studies with a bibliometric approach

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (3.985Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2022

Yazar

Delen, İbrahim
Yüksel, Tuğba

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Delen, I. & Yuksel, T. (2022). Understanding trends in engineering design and design-based learning studies with a bibliometric approach. European Journal of Engineering Education. https://doi.org/10.1080/03043797.2022.2104695

Özet

Understanding how engineering design (ED) and design-based learning (DBL) are portrayed at various educational levels is essential in this transition to ascertain the state of the literature. We investigated ED and DBL studies in Web of Science and Scopus databases. Then we focused on educational levels, categorizing research based on participant types: studies with elementary or secondary school students; undergraduate students; teachers or teacher candidates. The bibliometric analysis revealed that as undergraduate engineering programs give students a variety of options to engage in design, higher education studies continue to be the main focus of ED and DBL literature. The number of studies on elementary and secondary education has gradually expanded over the past ten years, with secondary education received the majority of attention. The smallest group in our analysis was the teacher education studies. The findings of this study depicts how the themes change based on participant groups. Science education become a key discipline in studies on elementary, secondary, and teacher education. Engineering design is not supported by one course in higher education programs and we do believe that supporting engineering in various grade levels/disciplines in elementary/secondary and teacher education would be beneficial.

Kaynak

European Journal of Engineering Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/03043797.2022.2104695
https://hdl.handle.net/11436/7005

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [146]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6023]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.