• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'da bilgi problemi

Thumbnail

Göster/Aç

239285.pdf (972.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2009

Yazar

Can, Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'da Bilgi Problemi? isimli bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? hariç iki bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın ?Giriş? kısmında bilgi felsefesinin temel problemleri olan bilginin tanımı, kaynağı, değeri ve imkanı konuları ile Elmalılı Hamdi Yazır'ın hayatı, eserleri ve ilmi şahsiyeti üzerinde durduk.Birinci bölümde, Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'da bilginin tanımı, kaynağı, akıl-vahiy ilişkisi, akıl his ilişkisi, bilginin alanı, değeri ve imkanı ile bilgi ve toplumsal yenilenme, bilgide nedensellik, bilgi-hikmet ilişkisi gibi konuları ele aldık.İkinci bölümde ise, Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'ın bilgi ile ilgili olarak kullanmış olduğu nefs, akıl, mantık, şuur, vahiy, ilham ve hikmet gibi kavramlar ile bilgi vasıtaları olarak kabul ettiği beş duyu, akıl, vahiy, haber ve ilham konularını ele alıp inceledik.Sonuç kısmında ise, araştırmamızda ulaşmış olduğumuz sonuçları bir sistem dahilinde ifade ettik. This study consists of two parts.In the introduction part, the focus is on the essential issues about knowledge: the definition of knowledge, the source of knowledge, the value of knowledge, and the possibility of the knowledge and the life, the works and the scientific personality of Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır.In the first part, the study deals with the source, value, and possibility of knowledge in Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır; the regeneration of knowledge, causality of knowledge, and the relation of knowledge and virtue.In the second part, this study dwells on the concepts which Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır used as knowledge such as nafs (self, psyche), mind, logic, consciousness, wahy, inspiration, virtue and the topics which Elmalılı considered as means of knowledge such as five senses, mind, wahy, message and inspiration.In the conclusion part, it focuses on the research results systematicallyThis study consists of two parts.In the introduction part, the focus is on the essential issues about knowledge: the definition of knowledge, the source of knowledge, the value of knowledge, and the possibility of the knowledge and the life, the works and the scientific personality of Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır.In the first part, the study deals with the source, value, and possibility of knowledge in Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır; the regeneration of knowledge, causality of knowledge, and the relation of knowledge and virtue.In the second part, this study dwells on the concepts which Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır used as knowledge such as nafs (self, psyche), mind, logic, consciousness, wahy, inspiration, virtue and the topics which Elmalılı considered as means of knowledge such as five senses, mind, wahy, message and inspiration.In the conclusion part, it focuses on the research results systematically

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/717

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.