• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Undergraduate nursing students' experiences of distance education during the COVID-19 pandemic

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.062Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2022

Yazar

Karaaslan, Mehtap Metin
Çelik, İsa
Kurt, Şule
Yavuz, Ayten Yılmaz
Bektaş, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Metin Karaaslan, M., Çelik, İ., Kurt, Ş., Yılmaz Yavuz, A., & Bektaş, M. (2022). Undergraduate nursing students' experiences of distance education during the COVID-19 pandemic. Journal of professional nursing : official journal of the American Association of Colleges of Nursing, 38, 74–82. https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2021.11.010

Özet

Background: The COVID-19 pandemic has led to significant changes in the field of education, including not least of all the adoption of distance education, which nursing students have had limited experience with in Turkey. Purpose: This study aimed to determine the factors affecting nursing students' success in distance education and to evaluate their experiences during this process. Methods: The study was designed as a descriptive, cross-sectional study and involved the participation of 454 nursing who were members of the Student Nurses Association in Turkey. An evaluation form for assessing students' sociodemographic and distance education-related characteristics and the Distance Education Assessment Questionnaire for Nursing Students (DEAQNS) were used for data collection. Results: The students further reported that the main factors affecting the success of distance education were provision of preliminary information, proficiency level of technological software use, economic status, proficiency level of use of technological devices, and asynchronous learning. Conclusions: In order to increase the success of distance education, students need information on the protection of personal data and use of technological software and devices in the nursing curriculum.

Kaynak

Journal of Professional Nursing

Cilt

38

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2021.11.010
https://hdl.handle.net/11436/7196

Koleksiyonlar

  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2443]
  • Sağlık Yüksekokulu Koleksiyonu [127]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.