• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (399.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Öztürk, Abdülkadir
Balyaş, Betül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Öztürk, A. & Balyaş, B. (2021). Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 5(1), 136-155. https://doi.org/10.29216/ueip.895845

Özet

Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır. Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde eğlence, süreklilik ve hatırlatmada etkili bir değişkendir. Bu çalışmada, reklam müziğinin marka bilinirliği oluşturması ve tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma için ihtiyaç duyulan veriler çevrimiçi anket ile toplanmıştır. Araştırmacılar hazırlanan çevrimiçi anket formu linkini kartopu örneklemi ile çevresindekilerle paylaşmışlardır. Araştırma 400 katılımcının anket formunu eksiksiz doldurması ile tamamlanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22 programı kullanılmıştır. Çalışmaya katılanların dinledikleri müzik türleri sırasıyla pop, türkü ve yabancı müziktir. Çalışma sonuçlarına göre, reklam müziği etkisi hem marka bilinirliğinde hem de satın alma niyetinde etkili olduğu görülmektedir.
 
Music has an important place in daily life and television advertisements. The music used in television advertisements has both psychological and physiological effects. The music used in advertisements is an effective variable in entertainment, continuity and reminder in the listener. In this study, the effect of commercial music on creating brand awareness and consumer purchase intention was researched. The data needed for the research were collected through an online questionnaire. The researchers shared the link of the online questionnaire form with the people around with a snowball sample. The research was completed with 400 participants completing the questionnaire completely. SPSS 22 program was used to analyze the obtained data. The music genres listened to by the participants in the research are pop, folk and foreign music, respectively. According to the results of the study, it is seen that the advertisement music effect is effective in both brand awareness and purchase intention.
 

Kaynak

Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi

Cilt

5

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.29216/ueip.895845
https://hdl.handle.net/11436/7320

Koleksiyonlar

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [125]
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.