Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
Künye
Öztürk, A. & Balyaş, B. (2021). Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 5(1), 136-155. https://doi.org/10.29216/ueip.895845Özet
Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon
reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır.
Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde eğlence, süreklilik ve hatırlatmada etkili bir
değişkendir. Bu çalışmada, reklam müziğinin marka bilinirliği oluşturması ve tüketici satın
alma niyeti üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma için ihtiyaç duyulan veriler çevrimiçi anket
ile toplanmıştır. Araştırmacılar hazırlanan çevrimiçi anket formu linkini kartopu örneklemi ile
çevresindekilerle paylaşmışlardır. Araştırma 400 katılımcının anket formunu eksiksiz
doldurması ile tamamlanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22 programı
kullanılmıştır. Çalışmaya katılanların dinledikleri müzik türleri sırasıyla pop, türkü ve
yabancı müziktir. Çalışma sonuçlarına göre, reklam müziği etkisi hem marka bilinirliğinde
hem de satın alma niyetinde etkili olduğu görülmektedir. Music has an important place in daily life and television advertisements. The music used in
television advertisements has both psychological and physiological effects. The music used
in advertisements is an effective variable in entertainment, continuity and reminder in the
listener. In this study, the effect of commercial music on creating brand awareness and
consumer purchase intention was researched. The data needed for the research were
collected through an online questionnaire. The researchers shared the link of the online
questionnaire form with the people around with a snowball sample. The research was
completed with 400 participants completing the questionnaire completely. SPSS 22 program
was used to analyze the obtained data. The music genres listened to by the participants in
the research are pop, folk and foreign music, respectively. According to the results of the
study, it is seen that the advertisement music effect is effective in both brand awareness and
purchase intention.