Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Nagihan
dc.contributor.authorMaşeroğlu, Pınar
dc.date.accessioned2023-01-05T18:14:53Z
dc.date.available2023-01-05T18:14:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYildirim, N. & Maşeroglu, P. (2021). 8. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Kavramlarını Günlük Hayatla İlişkilendirmelerini Sağlayacak Tahmin Gözlem Açıklamaya Dayalı Etkinliklerin Geliştirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2381), 32-56. http://doi.org/10.17556/erziefd. 643733en_US
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.17556/erziefd. 643733
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7343
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to help 8th-grade students to associate chemistry concepts with daily life and to develop an effective based on prediction-observation-explanation to increase their interest in the course. Case study method was used in this study. The sample of the research is composed of 19 8th class students studying in a state school from Rize province. The Associating Chemistry Knowledge with Daily Life Scale (ACKD) and Semi-Structured Interview and Reflective Diaries were used as data collection tools in the research. The quantitative data was analyzed with SPSS (Statistical Package for Social Sciences 22.0), the qualitative data was analyzed with descriptive, and content analyzes. As a result of the study it has been determined that, the developed activities have positive effects on the students' association of the chemistry concepts with daily life and science lesson.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmelerine yardımcı olacak ve derse karşı ilgilerini artırmaya yönelik tahmin-gözlemaçıklamaya dayalı etkin geliştirmektir. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Rize ilindeki bir devlet okulunda 8.sınıfta öğrenim gören 19 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kimya Bilgilerini Günlük Hayatla İlişkilendirme Testi (GHİT), yarı yapılandırılmış mülakat ve yansıtıcı günlükler kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences 22.0) paket programı, nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda geliştirilen etkinliklerin, öğrencilerin kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmelerine ve fen dersine yönelik ilgilerine olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErzincan Binali Yıldırım Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChemistryen_US
dc.subjectPrediction-observation-explanationen_US
dc.subjectAssociation with daily Lifeen_US
dc.subjectKimya,en_US
dc.subjectTahmin-gözlem-açıklamaen_US
dc.subjectGünlük hayatla ilişkilendirmeen_US
dc.title8. Sınıf öğrencilerinin kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmelerini sağlayacak tahmin gözlem açıklamaya dayalı etkinliklerin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of prediction, observation and explanation activities providing 8th grade students to associate chemistry concepts with daily lifeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Nagihan
dc.identifier.doi10.17556/erziefd. 643733en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster