The effect of STEM activities on creative thinking of preschool students
Künye
Guldemir, S. & Cinar, S. (2021).STEM etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin yaratıcı düşünmesine etkisi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 359-383. http://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152295Özet
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimi 5-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik mühendislik tasarıma
dayalı STEM etkinlikleri geliştirmek ve bu STEM etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmesine
etkisini tespit etmektir. Araştırmada yöntem yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunu, 5-6 yaş grubu sınıflarında öğrenim gören deney grubu ve kontrol grubu olmak üzere toplam
60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada 6 STEM etkinliği geliştirilmiş, her bir etkinlik toplam 8 haftalık
süreçte uygulanmıştır. Araştırmada Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Şekilsel Form A ve B ve saha
notları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, STEM etkinliklerinin okul
öncesi 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeyleri; orijinallik, akıcılık, zenginleştirme, başlıkların
soyutluluğu ve erken kapamaya direnç boyutlarında anlamlı derecede arttırdığı saptanmıştır : The aim of this study is to develop STEM activities based on engineering design for preschool education 5-6 age group students and to determine the effect of these STEM activities on
students' creative thinking. In the research, the method is adopted semi-experimental pattern. The study
group of the research consists of 60 students in the 5-6 age group, the experimental group and the
control group. In the study, 6 STEM activities were developed, and each activity was applied in a total
of 8 weeks. In the research, Torrance Creative Thinking Test Figural Forms A and B and field notes
were used as data collection tools. According to the findings, the creativity levels of children of 5-6 years
of preschool age in STEM activities; It was determined that it significantly i