Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüldemir, Sinem
dc.contributor.authorÇınar, Sinan
dc.date.accessioned2023-01-31T06:29:47Z
dc.date.available2023-01-31T06:29:47Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGuldemir, S. & Cinar, S. (2021).STEM etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin yaratıcı düşünmesine etkisi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 359-383. http://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152295en_US
dc.identifier.issn2564-7601
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152295
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7462
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimi 5-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik mühendislik tasarıma dayalı STEM etkinlikleri geliştirmek ve bu STEM etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmesine etkisini tespit etmektir. Araştırmada yöntem yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 5-6 yaş grubu sınıflarında öğrenim gören deney grubu ve kontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada 6 STEM etkinliği geliştirilmiş, her bir etkinlik toplam 8 haftalık süreçte uygulanmıştır. Araştırmada Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Şekilsel Form A ve B ve saha notları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, STEM etkinliklerinin okul öncesi 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeyleri; orijinallik, akıcılık, zenginleştirme, başlıkların soyutluluğu ve erken kapamaya direnç boyutlarında anlamlı derecede arttırdığı saptanmıştıren_US
dc.description.abstract: The aim of this study is to develop STEM activities based on engineering design for preschool education 5-6 age group students and to determine the effect of these STEM activities on students' creative thinking. In the research, the method is adopted semi-experimental pattern. The study group of the research consists of 60 students in the 5-6 age group, the experimental group and the control group. In the study, 6 STEM activities were developed, and each activity was applied in a total of 8 weeks. In the research, Torrance Creative Thinking Test Figural Forms A and B and field notes were used as data collection tools. According to the findings, the creativity levels of children of 5-6 years of preschool age in STEM activities; It was determined that it significantly ien_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM rehber materyalien_US
dc.subjectMühendislik tasarım sürecien_US
dc.subjectYaratıcı düşünmeen_US
dc.subjectSTEM guide materiaen_US
dc.subjectEngineering design processen_US
dc.subjectCreativity thinkingen_US
dc.titleThe effect of STEM activities on creative thinking of preschool studentsen_US
dc.title.alternativeSTEM etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin yaratıcı düşünmesine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGüldemir, Sinem
dc.contributor.institutionauthorÇınar, Sinan
dc.identifier.doi10.24130/eccd-jecs.1967202152295en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.identifier.endpage383en_US
dc.relation.journalErken Çocukluk Çalışmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster