dc.contributor.author | Güldemir, Sinem | |
dc.contributor.author | Çınar, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2023-01-31T06:29:47Z | |
dc.date.available | 2023-01-31T06:29:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Guldemir, S. & Cinar, S. (2021).STEM etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin yaratıcı düşünmesine etkisi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 359-383. http://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152295 | en_US |
dc.identifier.issn | 2564-7601 | |
dc.identifier.uri | http://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152295 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/7462 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimi 5-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik mühendislik tasarıma
dayalı STEM etkinlikleri geliştirmek ve bu STEM etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmesine
etkisini tespit etmektir. Araştırmada yöntem yarı deneysel desen benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunu, 5-6 yaş grubu sınıflarında öğrenim gören deney grubu ve kontrol grubu olmak üzere toplam
60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada 6 STEM etkinliği geliştirilmiş, her bir etkinlik toplam 8 haftalık
süreçte uygulanmıştır. Araştırmada Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Şekilsel Form A ve B ve saha
notları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, STEM etkinliklerinin okul
öncesi 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeyleri; orijinallik, akıcılık, zenginleştirme, başlıkların
soyutluluğu ve erken kapamaya direnç boyutlarında anlamlı derecede arttırdığı saptanmıştır | en_US |
dc.description.abstract | : The aim of this study is to develop STEM activities based on engineering design for preschool education 5-6 age group students and to determine the effect of these STEM activities on
students' creative thinking. In the research, the method is adopted semi-experimental pattern. The study
group of the research consists of 60 students in the 5-6 age group, the experimental group and the
control group. In the study, 6 STEM activities were developed, and each activity was applied in a total
of 8 weeks. In the research, Torrance Creative Thinking Test Figural Forms A and B and field notes
were used as data collection tools. According to the findings, the creativity levels of children of 5-6 years
of preschool age in STEM activities; It was determined that it significantly i | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | STEM rehber materyali | en_US |
dc.subject | Mühendislik tasarım süreci | en_US |
dc.subject | Yaratıcı düşünme | en_US |
dc.subject | STEM guide materia | en_US |
dc.subject | Engineering design process | en_US |
dc.subject | Creativity thinking | en_US |
dc.title | The effect of STEM activities on creative thinking of preschool students | en_US |
dc.title.alternative | STEM etkinliklerinin okul öncesi öğrencilerinin yaratıcı düşünmesine etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Güldemir, Sinem | |
dc.contributor.institutionauthor | Çınar, Sinan | |
dc.identifier.doi | 10.24130/eccd-jecs.1967202152295 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 359 | en_US |
dc.identifier.endpage | 383 | en_US |
dc.relation.journal | Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |