Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCamadan, Fatih
dc.contributor.authorSarı, Serdar Volkan
dc.date.accessioned2023-01-31T08:15:12Z
dc.date.available2023-01-31T08:15:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationCamadan, F. & Sarı, S.V. (2021). Psikolojik danışmanların mesleki gelişimlerinin incelenmesi üzerine nitel bir araştırma. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1274-1293. https://doi.org/10.24315/tred.804137en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.804137
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7468
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı psikolojik danışmanların mesleki gelişimlerinin incelenmesidir. Bu amaçla psikolojik danışmanların mesleki gelişimlerini nasıl sağladıkları, çalışma hayatlarında kendilerine mesleki gelişim fırsatları sunulup sunulmadığı, sunuluyorsa bunların neler olduğu ve bu fırsatları ne derece yeterli buldukları ve mesleki gelişimlerine katkı sağlanmasında ihtiyaç duydukları konuların neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak gerçekleştirilen bu araştırma, ortaokul ve lisede görev yapan 61 kadın ve 29 erkek olmak üzere toplam 90 psikolojik danışman ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan soru formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda psikolojik danışmanların mesleki gelişimlerini daha çok kişisel çabalarıyla sağladıkları ortaya koyulmuştur. Bununla birlikte çalışma hayatlarında kendilerine mesleki gelişim fırsatlarının sunulduğu ve bunun çoğunlukla eğitimler ile ilgili olduğu ancak bunları yeterli bulmadıklarını ifade ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca mesleki gelişimlerine katkı sağlanmasında daha çok mesleki eğitimle ilgili konulara ihtiyaç duydukları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the professional development of psychological counselors. For this purpose, it was tried to determine how psychological counselors provide their professional development, whether they are offered professional development opportunities in their working life, what they are, if so, to what extent they find these opportunities sufficient, and what matters they need to contribute to their professional development. This research, based on a qualitative research approach, was conducted with a total of 90 psychological counselors, 61 women, and 29 men, working in middle and high schools. The questionnaire prepared by the researchers was used as instrument in the study. The data obtained in the study were subjected to descriptive analysis. As a result of the research, it was revealed that the psychological counselors provided their professional development mostly with their personal efforts. However, it was determined that they were offered professional development opportunities in their working lives and they stated that this is mostly related to the training but they do not find them sufficient. In addition, it has been determined that they need more vocational education-related issues in contributing to their professional development.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik danışmanen_US
dc.subjectMesleki gelişimen_US
dc.subjectNitel araştırmaen_US
dc.subjectPsychological counseloren_US
dc.subjectProfessional developmenten_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.titlePsikolojik danışmanların mesleki gelişimlerinin incelenmesi üzerine nitel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA qualıtatıve research on professıonal development of psychologıcal counselorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorCamadan, Fatih
dc.contributor.institutionauthorSarı, Serdar Volkan
dc.identifier.doi10.24315/tred.804137en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1274en_US
dc.identifier.endpage1293en_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster