Eğitim yöneticilerinin değer eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma
Künye
Yediyıldız, M.Y. & Beldağ, A. (2021). Eğitim Yöneticilerinin Değer Eğitimi ve Uygulamalarına İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(32), 375-394. https://doi.org/10.35675/befdergi.771716Özet
Bu araştırmanın temel amacı eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına
ilişkin görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme yapmaktır. Çalışma nitel araştırma
yaklaşımlarına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 16 eğitim
yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 6 açık uçlu sorudan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz tekniğinden
yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırma ile eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ile ilgili
farkındalıklarının oluştuğu ve bunu olumlu algıladıkları, değerler eğitimi uygulamalarının
okullarda farklı şekillerde gerçekleştirildiği, uygulamaların öğrencilere sorumluluk ve çevre
bilinci kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Değerler eğitimi ve uygulamalarının etkinliğini
artırmak için eğitim yöneticisi, öğretmen ve aile arasında iş birliğini artırıcı etkinlik ve eğitici
programlar düzenlenebilir The main purpose of this study is to make an evaluation in line with the opinions of
education managers regarding values education and practices. The study is designed in
accordance with qualitative research approaches. The study group of the research consists of
16 education managers. A semi-structured interview form consisting of 6 open-ended questions
is used as a data collection tool. The data were analyzed using descriptive analysis technique.
With the research, it is concluded from this researche that an awareness is raised among the education administrators about values education and they perceive this situation
positively,also values education practices are carried out in different ways in schools, and
applications bring responsibility and environmental awareness to students. In order to increase
the effectiveness of values education and practices, activities and educational programs that
increase the cooperation between the education manager, teacher and family can be organized.