Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, İrfan
dc.date.accessioned2023-02-06T12:17:56Z
dc.date.available2023-02-06T12:17:56Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYaşar, İ. (2021). Yerli Turistlerin Tatil Tercihleri ve Satınalma Davranışlarının İncelenmesi: SistematikDerleme Çalışması. Turkish Studies - Social Sciences, 16(1), 407-424. http://doi.org/ 10.47356/TurkishStudies.46916en_US
dc.identifier.issn2667-5617
dc.identifier.urihttp://doi.org/ 10.47356/TurkishStudies.46916
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7538
dc.description.abstractTourism is a concept encompassing multi-faceted relationships, the subject of which is human, and it is a social and economically oriented event that includes activities related to meeting the needs arising from developments in technology - transportation vehicles, psychological, demographic and socio-cultural factors. Touristic individuals participate in tourism under the influence of different motivations. Therefore, knowing the factors that direct individuals to tourism is of great importance for those who make up the tourism supply. The aim of the work in this direction, with domestic tourists in Turkey for vacation preferences and buying behavior is examined through a systematic review. The method of the study is qualitative systematic review. According to the criteria determined within the scope of the study, an in-depth examination of the researches made with the keywords "Domestic Tourist", "Vacation Preferences" and "Purchasing Behavior" in national databases (ULAKBİM, DergiPark) and Google Academic databases was conducted. In the analysis of the data obtained in this study, besides the use of descriptive analysis and descriptive themes obtained as a result of the inductive analysis, analytical themes were also used. One of the most important conclusions reached according to the analysis of the findings obtained in the study; It is proving that the development of domestic tourism movements is actually a dynamics of both passive foreign tourism and the development of active foreign tourism. Another important result is; in individuals' buying behavior for touristic products; Sociocultural, socio-economic, psychographic, demographic characteristics and family structure play a major role. The data obtained at the end of the study; The distribution according to years, research subjects, sample / study group / study document and the results of the studies is given. It is believed that the results obtained as a result of the evaluation of the data obtained in the study will contribute to new researches.en_US
dc.description.abstractTurizm, öznesi insan olan çok yönlü ilişkileri kapsayan bir kavram olup teknoloji - ulaşım araçlarındaki gelişmeler, psikolojik, demografik ve sosyo-kültürel faktörlerin etkisiyle ortaya çıkan ihtiyaçların karşılanması ile ilgili faaliyetleri içeren sosyal ve ekonomik yönlü bir olaydır. Turistik bireyler farklı güdülenmelerin etkisiyle turizme katılmaktadırlar. Dolayısıyla bireyleri turizme yönelten etmenlerin bilinmesi turizm arzını oluşturanlar açısından büyük bir öneme sahiptir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Türkiye’deki yerli turistlerin tatil tercihlerinin ve satınalma davranışlarının sistematik derleme yapılarak incelenmesidir. Çalışmanın yöntemi, nitel sistematik derlemedir. Çalışmanın amacı kapsamında belirlenen ölçütlere göre, ulusal veri tabanları (ULAKBİM, DergiPark) ve Google Akademik veri tabanlarında “Yerli Turist”, “Tatil Tercih(ler)i” ve “Satınalma Davranışları” anahtar kelimeleriyle yapılan araştırmaların derinlemesine bir incelemesi yapılmıştır. Bu çalışmada elde edilen verilerin analizinde, tümevarımsal analiz sonucu elde edilen betimsel analiz ve betimleyici temaların kullanılmasının yanında analitik temalar da kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulguların analizine göre varılan en önemli sonuçlardan biri; iç turizm hareketlerinin gelişmesinin aslında hem pasif dış turizmin hem de aktif dış turizmin gelişmesinin bir dinamiği olduğunun kanıtlanmasıdır. Diğer önemli bir sonuç ise; bireylerin turistik ürünü satınalma davranışlarında; sahip oldukları sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, psikografik, demografik özellikleri ve aile yapısı gibi etmenlerin büyük ölçüde rol oynadığıdır. Çalışma sonunda elde edilen verilerin; yıllara, araştırma konularına, örneklemine/çalışma grubuna/çalışma dokümanına ve araştırmaların sonuçlarına göre dağılımı verilmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin değerlendirilmesi neticesinde ortaya çıkan sonuçların ilgili yeni araştırmalara katkı sağlayacağına inanılmaktadıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherASOS Eğitim Bilişim Danışmanlık Otomasyon Yayıncılık Reklam Sanayi ve Ticaret LTD. ŞTİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDomestic touristsen_US
dc.subjectHoliday preferenceen_US
dc.subjectBuying behavioren_US
dc.subjectSystematic reviewen_US
dc.subjectYerli turistleren_US
dc.subjectTatil tercihien_US
dc.subjectSatınalma davranışen_US
dc.subjectSistematik derlemeen_US
dc.titleYerli turistlerin tatil tercihleri ve satınalma davranışlarının incelenmesi: Sistematik derleme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeExamination of holiday preferences and buying behavior of domestic tourists: Systematic review studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Ardeşen Meslek Yüksekokulu, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYaşar, İrfan
dc.identifier.doi10.47356/TurkishStudies.46916en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage407en_US
dc.identifier.endpage424en_US
dc.relation.journalTurkish Studies - Social Sciencesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster