Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKulakaç, Nursen
dc.contributor.authorUzun Şahin, Ceyda
dc.contributor.authorÖzkan, Esra
dc.contributor.authorÇilingir, Dilek
dc.date.accessioned2023-02-15T10:27:04Z
dc.date.available2023-02-15T10:27:04Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKulakaç, N., Uzun Şahin, C., Özkan, E. & Çilingir, D. (2021). Privacy Awareness of Nursing Students. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 13(2), 330-337. http://doi.org/10.5336/nurses.2020-78242en_US
dc.identifier.issnhttp://doi.org/10.5336/nurses.2020-78242
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.5336/nurses.2020-78242
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7603
dc.description.abstractObjective: This study was conducted in a descriptive design type to determine the privacy awareness of nursing students and associated factors. Material and Methods: The sample of this descriptive study consisted of 490 nursing students studying in Gümüşhane University Health Sciences Faculty Nursing Department and Recep Tayyip Erdogan University Health Sciences Faculty Nursing Department. The data were collected with the questionnaire developed by the researchers and the Patient Privacy Scale. To evaluate the data, continuous variables were expressed as mean, standard deviation, median (25th-75th percentile), and categorical variables as numbers (percent). A comparison of variables that did not show normal distribution between groups was evaluated by the Mann-Whitney U test, KruskalWallis, Post-Hoc Tukey test and the relationship between numerical variables was evaluated by Spearman correlation analysis. Results: The study revealed that gender, place of residence, and education on privacy were the factors affecting privacy awareness. The reasons for the violation of privacy were determined as "careless work of nurses", "heavy workload of nurses", "environmental deficiencies", and "emergencies". The privacy scale scores of the students who chose 'emergencies' as the factor causing privacy violation were found significantly high in the confidentiality of private life (p=0.021), sexual privacy (p=0.014), physical privacy (p=0.039), ensuring a favorable environment (p=0.014), and privacy scale scores (p=0.007). Conclusion: It was found that the students had high scores on privacy, and patient privacy was affected by the students’ level of knowledge about gender, privacy, and place of residence. We suggest that training for privacy practices should be repeated at regular intervals when students start the profession.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin mahremiyet bilincini ve bununla ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı türdeki araştırmanın örneklemini Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören 490 öğrenci oluşturdu. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen soru formu ve Hasta Mahremiyet Ölçeği ile toplandı. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, sürekli değişkenler ortalama, standart sapma, medyan (25-75. persentil), kategorik değişkenler ise sayı (yüzde) olarak ifade edildi. Gruplar arasında normal dağılım göstermeyen değişkenlerin karşılaştırılması Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis test, “post-hoc” Tukey testi ve sayısal değişkenler arasındaki ilişki ise Spearman korelasyon analizi ile değerlendirildi. Bulgular: Cinsiyet, yaşanılan yer ve mahremiyet ile ilgili eğitim alma durumu mahremiyet bilincini etkileyen faktörler olduğu görüldü. Mahremiyet ihlalinin nedeni “hemşirelerin dikkatsiz çalışması”, “hemşirelerin iş yükünün fazla olması”, “ortamdan kaynaklanan eksiklikler” ve “acil durumların olması” olarak belirlendi. Mahremiyet ihlaline neden olan faktörlerden “acil durumların olmasını” belirten öğrencilerin özel hayatın gizliliği (p=0,021), cinsiyete ilişkin mahremiyet (p=0,014), bedensel mahremiyet (p=0,039), uygun ortam oluşturma (p=0,014) ve mahremiyet ölçeği puanlarının (p=0,007) anlamlı olarak yüksek olduğu saptandı. Sonuç: Araştırma sonucunda, öğrencilerin mahremiyete yönelik puanlarının yüksek olduğu, hasta mahremiyetinin cinsiyet, yaşanılan yer ve öğrencilerin hasta mahremiyeti hakkındaki bilgi düzeyinden etkilendiği görülmüştür. Meslek hayatına geçildiğinde mahremiyet uygulamalarına yönelik eğitimlerin aralıklı olarak tekrarlanması gerektiğini önermekteyizen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürkiye Klinikleri Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNursing studentsen_US
dc.subjectPatient careen_US
dc.subjectPrivacyen_US
dc.subjectHemşirelik öğrencilerien_US
dc.subjectHasta bakımıen_US
dc.subjectMahremiyeten_US
dc.titlePrivacy awareness of nursing studentsen_US
dc.title.alternativeHemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin mahremiyet bilincien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorUzun Şahin, Ceyda
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2020-78242en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage330en_US
dc.identifier.endpage337en_US
dc.relation.journalTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster