Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarabacak, Nermin
dc.date.accessioned2023-02-27T08:21:50Z
dc.date.available2023-02-27T08:21:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKarabacak, N. (2022). 2018 sınıf öğretmenliği lisans programı revizyonunun uygulayıcıların gözünden incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2), 574-607. https://doi.org/10.18039/ajesi.936035en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18039/ajesi.936035
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7702
dc.description.abstractBologna sürecine uyum sağlama bağlamında Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu tarafından 2018 öğretmen yetiştirme lisans programları revize edilmiştir. Revizyon sınıf öğretmenliği programında yapılan değişikliklerin yerinde bir uygulama olup olmadığı program revizyonunun incelenmesiyle ortaya konulabilir. Bu bağlamda araştırmanın amacı 2018 sınıf öğretmenliği lisans programı revizyonunun uygulayıcıların gözünden incelenmesidir. Araştırma, nitel yaklaşıma göre desenlenmiştir. Çalışma grubunu, 2018 sınıf öğretmenliği lisans programı revizyon çalışmalarında, YÖK Program Güncelleme Komisyonu’nda görevli ve program tanıtım çalıştaylarına katılan 14 akademisyen oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplamıştır. Verilerin analizi, içerik analiziyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları program revizyonunda sürecin merkezden yönetildiğini, revizyonun program geliştirme sürecine uygun yapılmadığını, pilot uygulamanın yapılmadığını, programda aşamalılık ilişkisine yer verilmediğini, paydaş görüşlerinin programa yansıtılmadığını, sınıf öğretmenliğinin temel eğitim ve uygulama derslerinden bazılarının programdan kaldırıldığını, ders saatlerinin azaltıldığını ya da söz konusu bu derslerin seçmeli ders grubuna alındığını, meslek bilgisi, genel kültür ve alan eğitimindeki zorunlu ve seçmeli derslerin içeriklerinin çakıştığını, seçmeli derslerin sayısı arttırılırken uygulamalı derslerin ders saatlerinin azaltıldığını ortaya koymaktadır. Araştırmanın sonuçlarında ortaya konulan tespitler bağlamında revizyon programın nitelikli öğretmen yetiştirmede yetersiz kalabileceği, üniversiteye ve Türkiye’ye katkılarında sorunlar yaşanabileceği söylenebilir. Bu nedenle programın, 21. yüzyılın değişen problemleriyle baş edebilecek, çok yönlü ve çok kültürlü öğretmenlerin yetişmesini sağlayacak şekilde revize edilerek yeniden düzenlenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn the context of abiding by the Bologna process the teacher training undergraduate curricula were revised in 2018 by the Council of Higher Education in Turkey (CoHE). Revised class teaching curricula investigation of the revision process for the program will reveal whether changes are appropriate or not. In this context, the aim of the research was to investigate the 2018 revision of the class teaching undergraduate curricula from the perspective of implementors. The research had a qualitative approach pattern. The study group comprised 14 academics who participated in studies for the 2018 class teaching undergraduate program revision, were assigned to the CoHE Curricula Update Commission and participated in workshops to promote the curricula. Data were collected with semistructured interviews. Data analysis was completed with content analysis. As a result of the research, the curricula revision process was directed centrally, the development process for the revision program was not performed appropriately, pilot applications were not performed, there was no gradual relationships in the curricula, stakeholder opinions were not reflected in the curricula, some basic education and applied lessons for class teaching were removed from the curricula, lesson hours were reduced or these lessons were included as elective lessons, the content of mandatory and elective lessons about professional knowledge, general culture and content education overlapped, and the number of elective lessons increased while the lesson hours for applied lessons reduced. In the context of determinations revealed by the results of the research, the revised curricula can be said to be inadequate to train qualified teachers, and that problems will be experienced in terms of contributions to universities and to Turkey. For this reason, it is recommended that the curricula be revised and organized again to cope with the changing problems of the 21st century and to ensure training of versatile and multi-cultured teachersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectClass teachingen_US
dc.subjectCurriculaen_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.subjectRevisionen_US
dc.subjectUndergraduateen_US
dc.subjectLisansen_US
dc.subjectNitel araştırmaen_US
dc.subjectProgramen_US
dc.subjectRevizeen_US
dc.subjectSınıf öğretmenliğien_US
dc.title2018 sınıf öğretmenliği lisans programı revizyonunun uygulayıcıların gözünden incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the 2018 class teaching undergraduate curricula revision from the perspective of implementorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKarabacak, Nermin
dc.identifier.doi10.18039/ajesi.936035en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage574en_US
dc.identifier.endpage607en_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences Internationalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster