• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of halal product knowledge, halal awareness, perceived psychological risk and halal product attitude on purchasing İntention

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (492.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Öztürk, Abdülkadir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ozturk, A. (2022). The effect of halal product knowledge, halal awareness, perceived psychological risk and halal product attitude on purchasing intention. Business and Economics Research Journal, 13(1), 127-141. http://dx.doi.org/10.20409/berj.2022.365

Özet

It is considered that individuals should know the concept of halal and be aware of the conditions that make a product halal in order for consumers to have the intention to purchase halal products. The aim of this study is to find out the attitudes and purchase intentions of consumers towards halal chicken products under the model of knowledge, attitude and practice (KAP). It also aimed to determine consumers' halal awareness of halal chicken products and the effect of perceived psychological risk on purchase intention. The data required for the study were collected from the individuals who purchased chicken using convenience sampling method through an online questionnaire form. The data collection process was completed with the participation of 410 people assumed to represent the universe. The research model and hypotheses between variables were tested using the structural equation modeling method. The results of the analysis show that knowledge about halal products, awareness of halal products, and perceived psychological risk have a significant and positive influence on attitudes toward halal chicken products. In addition, attitudes towards halal chicken products, awareness of halal products, and perceived psychological risk were found to have a significant and positive influence on purchase intention.

Kaynak

Business and Economics Research Journal

Cilt

13

Sayı

1

Bağlantı

http://dx.doi.org/10.20409/berj.2022.365
https://hdl.handle.net/11436/7703

Koleksiyonlar

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [125]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Güneydoğu Karadeniz kıyıları (Artvin-Giresun) birincil üretim miktarlarının mevsimsel değişimi 

    Bakırcı, Mustafa (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Su Ürünleri Anabilim Dalı, 2017)
    Güney Doğu Karadeniz (Artvin-Giresun) kıyıları boyunca gerçekleştirilen deniz seferlerinde sonbahar (Kasım 2014), kış (Şubat 2015), ilkbahar (Mayıs 2015) ve yaz (Ağustos 2015) dönemlerine ait fitoplankton boy gruplarına ...
  • Teknokentlere bağlı firmalar özelinde yeni ürün başarı faktörlerinin belirlenmesi üzerine bir ölçek geliştirme çalışması 

    Erkan, Coşkun; Ayyılldız, Hasan (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023)
    Bu çalışma yeni ürün başarı faktörlerini belirlemek üzere bir ölçek ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Teknokentlere bağlı 392 firma yöneticisine uygulanan anket ile veriler toplanmış ve test edilmiştir. Açıklayıcı faktör ...
  • Emek verimliliği ve ihracat ilişkisi: Türk İmalat Sanayi örneği 

    Albayrak, Numan Can (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İktisat Anabilim Dalı, 2016)
    Bu çalışmada, ihracat ve emek verimliliği ilişkisi Türk İmalat Sanayi örneğinde incelenmiştir. Çalışmada, 2005:Q1 ile 2015:Q2 dönemlerine ait üçer aylık veriler zaman serisi yöntemleri kullanarak araştırılmıştır. Emek ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.