• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of strategies used by students in solving motion problems according to the presentation of the problem

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (476.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Eryılmaz Toksoy, Seyhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Eryılmaz Toksoy, S. (2022). Analysis of Strategies Used by Students in Solving Motion Problems According to the Presentation of the Problem. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 15(29, 327-346. https://doi.org/10.30831/akukeg.975348

Özet

In this research, it was aimed to analyze the problem solving strategies used during solving problems related to constant speed and constant acceleration motion, which are often used in graphs, according to the presentation of the problem (text and graph). The research was carried out with 119 students studying in the 11th grade. In the research conducted in a case study pattern, data were collected using the problem solving strategies scale used in Physics at the high school level and open-ended questions about problems presented in two different ways. Scores from the scale were analyzed through the SPSS 25 program, and data from open-ended questions were analyzed by content analysis. According to the results obtained from the scales, it was determined that the problemsolving strategies used by students did not differ according to the presentation of the problem, but there was a difference in the stages of understanding the problem and organizing the problem according to the results obtained from open-ended questions. According to these results, it can be said that the way the problem is presented mostly affects the stage of understanding the problem. The understanding phase affects the solution process and the time required for the solution. Therefore, different techniques can be used to understand the problem according to the presentation of the problem during teaching.
 
Bu araştırmada grafiklerden sıklıkla faydalanılan sabit hızlı ve sabit ivmeli harekete ilişkin problemlerin çözümü sırasında kullanılan problem çözme stratejilerinin problemin sunumuna (metin ve grafik) göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 11. sınıfta öğrenim görmekte olan 119 öğrenci ile yürütülmüştür. Bir durum çalışması deseninde yürütülen araştırmada Lise Düzeyinde Fizikte Kullanılan Problem Çözme Stratejileri Ölçeği ve iki farklı şekilde sunulan problemlere ilişkin açık uçlu sorularla veriler toplanmıştır. Ölçekten alınan puanlar SPSS 25 programı aracılığı ile analiz edilerek, açık uçlu sorulardan elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutularak bulgulara ulaşılmıştır. Ölçeklerden elde edilen bulgulara göre öğrencilerin kullandıkları problem çözme stratejilerinin problemin sunumuna göre farklılaşmadığı, ancak açık uçlu sorulardan elde edilen bulgulara göre problemi anlama ve problemi örgütleme aşamalarında farklılık olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre problemin sunum şeklinin en çok problemi anlama aşamasını etkilediği söylenebilir. Öğrencilerin en fazla problemi anlama aşamasına yönelik stratejileri kullandıkları tespit etilmiştir. Anlama aşaması çözüm sürecini ve çözüm için gereken süreyi etkilemektedir. Bu nedenle öğretim sırasında problemin sunumuna göre problemi anlamaya yönelik farklı teknikler kullanılabilir.
 

Kaynak

Kuramsal Eğitimbilim Dergisi

Cilt

15

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.30831/akukeg.975348
https://hdl.handle.net/11436/7743

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Problem kurma etkinliklerine dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin problem çözme ve problem kurma başarılarına göre değerlendirilmesi 

    Şakar, Osman (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)
    Bu araştırmanın amacı; problem kurma etkinliklerine dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin problem çözme ve problem kurma başarısına göre değerlendirilmesidir. Çalışmada yöntem olarak; problem kurma etkinliklerinin öğrencilerin ...
  • Determining Students' Problem Solving Processes via Hint Supported Problem Solving Instrument 

    Eryilmaz Toksoy, Seyhan; Akdeniz, Ali Riza (Hacettepe Univ, 2017)
    To teach problem solving to students and develop their problem solving skills, the process they pass through problem solving should be known well. Identifying the steps that students had difficulty in this process will ...
  • Comparison of 7 th grade elementary school students' problem posing and problem solving achievements 

    Kaplan, Abdullah; Özdemir, Ercan; Kaplan, Neslihan (2012)
    In this study, the relation between 7 th grade elementary school students' problem posing and problem solving achievements was investigated. Correlation method was used in this study. The study was conducted to 144 students ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.