• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The optimization of routes using evolutionary algorithms in public transportation systems

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (882.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Kaleli, Salih Serkan
Bayğan, Mehmet
Naralan, Abdullah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kaleli, S.S., Bayğan, M. & Naralan, A. (2022). The Optimization of Routes Using Evolutionary Algorithms in Public Transportation Systems. Journal of Intelligent Systems: Theory and Applications, 5(1), 64-74. https://doi.org/10.38016/jista.951008

Özet

This study aims to examine, regulate, and update the land transportation of the Erzurum Metropolitan Municipality (EMM), Turkey using computerized calculation techniques. In line with these targets, some critical information has been obtained for study: the number of buses, the number of expeditions, the number of bus lines, and the number and maps of existing routes belonging to EMM. By using the information that has been obtained, this study aims at outlining specific outputs according to the input parameters, such as determining the optimal routes, the average travel, and the journey time. Once all of these situations were considered, various optimization algorithms were used to get the targeted outputs in response to the determined input parameters. In addition, the study found that the problem involved in modeling the land transport network of the EMM is in line with the so-called “traveling salesman problem,” which is a scenario about optimization often discussed in the literature. This study tried to solve this problem by using the genetic algorithm, the clonal selection algorithm, and the DNA computing algorithm. The location data for each bus stops on the bus lines selected for the study were obtained from the EMM, and the distances between these coordinates were obtained by using Google Maps via a Google API. These distances were stored in a distance matrix file and used as input parameters in the application and then were put through optimization algorithms developed initially on the MATLAB platform. The study’s results show that the algorithms developed for the proposed approaches work efficiently and that the distances for the selected bus lines can be shortened.
 
Bu çalışma, Erzurum Büyükşehir Belediyesi'nin (EBB) Türkiye kara ulaşımını bilgisayarlı hesaplama teknikleri kullanarak incelemeyi, düzenlemeyi ve güncellemeyi amaçlamaktadır. Bu hedefler doğrultusunda, çalışma için bazı önemli bilgiler: otobüs sayısı, sefer sayısı, otobüs hattı sayısı ve EBB’ye ait mevcut güzergâh sayısı ve haritaları elde edilmiştir. Bu çalışma, elde edilen bilgileri kullanarak, optimal rotaların belirlenmesi, ortalama seyahat ve yolculuk süresi gibi girdi parametrelerine göre belirli çıktıların ana hatlarını çizmeyi amaçlamaktadır. Tüm bu durumlar göz önüne alındığında, belirlenen girdi parametrelerine karşılık hedeflenen çıktıları elde etmek için çeşitli optimizasyon algoritmaları kullanılmıştır. Çalışma, EBB’ nin ulaşım ağının modellenmesindeki problemin, literatürde sıklıkla tartışılan optimizasyonla ilgili bir senaryo olan “gezgin satıcı problemi” ile uyumlu olduğunu bulmuştur. Çalışmada genetik algoritma, klonal seçim algoritması ve DNA hesaplama algoritması kullanılarak bu problem çözülmeye çalışılmıştır. Çalışmada seçilen otobüs hatlarındaki her bir durak için konum bilgisi EBB'den alınmış ve bu koordinatlar arasındaki mesafeler bir Google API üzerinden Google Maps kullanılarak elde edilmiştir. Bu mesafeler bir mesafe matrisi dosyasında saklanmış ve uygulamada giriş parametreleri olarak kullanılmış daha sonra MATLAB platformunda geliştirilen optimizasyon algoritmalarına aktarılmıştır. Çalışmanın sonuçları, önerilen yaklaşımlar için geliştirilen algoritmaların verimli çalıştığını ve seçilen otobüs hatları için mesafelerin kısaltılabileceğini göstermektedir.
 

Kaynak

Journal of Intelligent Systems: Theory and Applications

Cilt

5

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.38016/jista.951008
https://hdl.handle.net/11436/7751

Koleksiyonlar

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [125]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.