• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of factors predicting job satisfaction of school counsellors in Turkey

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (774.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Camadan, Fatih
Şen, Mustafa Kemal
Arslan, Emre
Civelek, Hüseyin
Udül, Nurdan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Camadan, F., Şen, M. K., Arslan, E., Civelek, H., & Udül, N. (2022). Investigation of Factors Predicting Job Satisfaction of School Counsellors in Turkey. Adiyaman Univesity Journal of Educational Sciences, 12(1), 25-41. https://doi.org/10.17984/adyuebd.989807

Özet

Job satisfaction can be defined as individuals' perceptions of satisfaction towards their profession. This concept is also considered to be important for the school counselling profession because school counsellors’ high level of job satisfaction is assumed to have positive effects not only on them but also on their students and accordingly on the education system. Therefore, it is thought that it is important to examine the factors that predict job satisfaction of school counsellors. For this purpose, this study was conducted on 194 (female=145 and male=49) school counsellors in Turkey. As a result of the research, it was determined that there was a significant positive relationship between school counsellors’ job satisfaction and professional self-esteem. In addition, job satisfaction of school counsellors working in the private sector was found to be higher than those working in the public sector. It was found that job satisfaction of school counsellors did not differ significantly according to gender, age and school level variables.

Kaynak

Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.17984/adyuebd.989807
https://hdl.handle.net/11436/7802

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.