Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaki, Yasemin
dc.date.accessioned2023-03-07T11:11:55Z
dc.date.available2023-03-07T11:11:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationBak, Y. (2022). Okuma çemberi yönteminin eleştirel okuma özyeterlilik algısı ve eleştirel düşünme tutumuna etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(1), 277-301.en_US
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/68990/1091176
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7806
dc.description.abstractleştirel okuma özyeterlilik algıları ve eleştirel düşünmeye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol grupsuz yarı deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmada gruplardaki denekler, basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Bu yöntemle belirlenen çalışma grubu, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü 2. sınıfta öğrenim gören 72 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmadaki verilerin toplanmasında Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algı Ölçeği ve Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada deneysel işlemin etkisini incelemek amacıyla elde edilen verilerin analizinde bağımlı gruplar için t-Testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda eleştirel okuma özyeterlilik algıları ölçeğin toplamı ile değerlendirme, benzerlikleri ve farklılıkları bulma, çıkarımda bulunma alt boyutlarına ilişkin son-test puanlarının, deney grubu lehine istatistiksel olarak manidar düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sorgulama ve analiz boyutlarında ise manidar düzeyde bir farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir. Eleştirel düşünme tutumları açısından ise kanıta dayalı karar verme ve neden aramaya açıklık boyutlarında deney grubu öğrencilerinin lehine manidar düzeyde farklılık oluşturmazken; ölçeğin toplamı ile bilgi toplamaya isteklilik, öz düzenleme, çıkarımda bulunma boyutlarında son test puanları deney grubu öğrencileri lehine manidar düzeyde farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the effect of the reading circle method on the critical reading self-efficacy perceptions of pre-service Turkish teachers and their attitudes towards critical thinking. In the study, which was conducted in a quasi-experimental design without a pre-test post-test control group, the subjects in the groups were determined by simple random sampling. The study group determined by this method consists of 72 pre-service teachers studying their 2nd years at the Department of Turkish Language Teaching at Recep Tayyip Erdoğan University. In order to collect the data in the study, the Critical Reading Self-Efficacy Perception Scale and the Critical Thinking Attitude Scale were used. In the data analysis of the study, t-Test was used for dependent groups in order to examine the effect of the experimental procedure. As a result of the analysis, it was determined that the post-test scores of the sub-dimensions of critical reading self-efficacy perceptions, evaluation, finding similarities and differences, and making inferences with the sum of the scale showed a statistically significant difference in favor of the experimental group. In the dimensions of inquiry and analysis, it was determined that these scores did not make a significant difference. With regard to critical thinking attitudes, the post-test scores did not make a significant difference in favor of the experimental group students in terms of evidence-based decision making and openness to seeking reasons. However, these scores made a significant difference in the dimensions of willingness to gather information, self-regulation, and making an inference, along with the sum of the scale in favor of the experimental group studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuma çemberien_US
dc.subjectEleştirel okuma özyeterlilik algısıen_US
dc.subjectEleştirel düşünme tutumen_US
dc.subjectReading circleen_US
dc.subjectCritical reading self-efficacy perceptionen_US
dc.subjectCritical thinking attitudeen_US
dc.titleOkuma çemberi yönteminin eleştirel okuma özyeterlilik algısı ve eleştirel düşünme tutumuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of reading circle method on critical reading self-efficacy perception and critical thinking attitudeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBaki, Yasemin
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage277en_US
dc.identifier.endpage301en_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster