İç mekân estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisi
Künye
Şahin, E. ve Öztürk, A. (2022). İç mekân estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 374-388. https://doi.org/10.33206/mjss.881315Özet
Günümüzde hizmet işletmelerinde ve tüketici davranışlarında hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim sonucunda
özellikle hizmet işletmelerinin rakip firmalara karşı varlıklarını devam ettirebilmeleri müşterilere rahat ve mutlu
hissedecekleri bir iç mekân tasarlamakla mümkün olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmanın başlıca amacı, iç mekân
estetiği ile satın alma niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda kapsamlı bir literatür taraması
yapılmıştır. Rize ilinde faaliyet gösteren bir kafenin 390 müşterisinden elde edilen anket verileri analiz edilmiştir. Elde
edilen veriler ile tanımlayıcı istatistikler, güvenirlik analizleri, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. İç
mekân estetik unsurlarından müzik, koku ve malzemenin satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Today, there are rapid changes in service businesses and consumer behavior. As a result of this change, it is thought
that it is possible for the service enterprises to maintain their existence against the competing firms by designing an
interior where customers will feel comfortable and happy. The main purpose of this study is to examine the
relationship between interior aesthetics and purchase intention. For this purpose, a comprehensive literature review
was conducted. The survey data obtained from 390 customers of a café operating in Rize were analyzed. Descriptive
statistics, reliability analyses, difference tests, explanatory and confirmatory factor analyses were performed with the
obtained data. It is determined that music, fragrance and material, which are among the aesthetic elements of the
interior, have an effect on the purchase intention.