Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Elif
dc.contributor.authorÖztürk, Abdülkadir
dc.date.accessioned2023-03-13T13:14:19Z
dc.date.available2023-03-13T13:14:19Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationŞahin, E. ve Öztürk, A. (2022). İç mekân estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 374-388. https://doi.org/10.33206/mjss.881315en_US
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33206/mjss.881315
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7888
dc.description.abstractGünümüzde hizmet işletmelerinde ve tüketici davranışlarında hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim sonucunda özellikle hizmet işletmelerinin rakip firmalara karşı varlıklarını devam ettirebilmeleri müşterilere rahat ve mutlu hissedecekleri bir iç mekân tasarlamakla mümkün olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmanın başlıca amacı, iç mekân estetiği ile satın alma niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır. Rize ilinde faaliyet gösteren bir kafenin 390 müşterisinden elde edilen anket verileri analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ile tanımlayıcı istatistikler, güvenirlik analizleri, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. İç mekân estetik unsurlarından müzik, koku ve malzemenin satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, there are rapid changes in service businesses and consumer behavior. As a result of this change, it is thought that it is possible for the service enterprises to maintain their existence against the competing firms by designing an interior where customers will feel comfortable and happy. The main purpose of this study is to examine the relationship between interior aesthetics and purchase intention. For this purpose, a comprehensive literature review was conducted. The survey data obtained from 390 customers of a café operating in Rize were analyzed. Descriptive statistics, reliability analyses, difference tests, explanatory and confirmatory factor analyses were performed with the obtained data. It is determined that music, fragrance and material, which are among the aesthetic elements of the interior, have an effect on the purchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet işletmelerien_US
dc.subjectTüketici davranışlarıen_US
dc.subjectİç mekân tasarımıen_US
dc.subjectEstetik faktörleren_US
dc.subjectSatın alma niyetien_US
dc.subjectService businessesen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectInterior designen_US
dc.subjectAesthetic factorsen_US
dc.subjectPurchase intentionen_US
dc.titleİç mekân estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of interior aesthetics on the purchase intentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Elif
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Abdülkadir
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage374en_US
dc.identifier.endpage388en_US
dc.relation.journalManas Journal of Social Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster