Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Arkadaş baskısını belirleme ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliği
(2012)
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerine yönelik arkadaş baskısı belirleme ölçeği geliştirilerek, ölçeğin geçerlik-güvenirlik analizleri çerçevesinde kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma ...
Ortaokul Öğrencilerinin Özel Etüt Merkezlerine Yönelik Görüşleri
(2017)
Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin özel etüt merkezlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi ve bu görüşlerin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma iki ...
Etkinlik Temelli Bir Hizmetiçi Eğitim Uygulaması: GEMS Yaklaşımına Dayalı Öğretim Tasarımı Becerilerinin Geliştirilmesi
(2017)
Bu çalışmada etkinlik temelli bir hizmetiçi eğitim (HİE) uygulamasının, sınıf öğretmenlerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin GEMS yaklaşımına dayalı öğrenme ortamı tasarlayabilme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada ...
Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneği
(2009)
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının Fen Öğretimi dersle-rindeki kazanımlar çerçevesinde, fen öğretimi yeterliklerini belirlemek ve bu yeterliklerin cinsiyet, ortaöğretim alanı ve üniversitede almış olduğu fen ...
Bir bilim kampı uygulamasının değerlendirmesi: gizemli dünyanın eğlenceli keşfi
(2011)
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin eğlenceli deney ve etkinliklerle bilime ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaz bilim kampı değerlendirilmiştir. Kamp ilköğretim 7. ...
Fizik dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi
(2014)
Fizik dersi öğretim programı 2007 yılından itibaren kademeli olarak yürürlüğe girmiştir. Öğretim programlarının en önemli paydaşı olan öğretmen- lerin öğretim programı ile ilgili düşüncelerinin belirlenmesi önemlidir. Bu ...