• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigating the antecedents of engagement in online learning: do achievement emotions matter?

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.928Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2023

Yazar

Bakır Yalçın, Eda
Koçak Usluel, Yasemin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Bakır Yalçın, E. & Koçak Usluel, Y. (2023). Investigating the antecedents of engagement in online learning: do achievement emotions matter?. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11995-z

Özet

Student engagement is a multidimensional construct, indicates actual learning experiences and is affected by emotions. Negative and positive achievement emotions play an important role in engagement. In the light of Control-Value Theory and the Extended Process Model of Emotion Regulation, a model was developed and tested to investigate the relationship between student engagement and the antecedents of emotions. Participants consisted of 1450 pre-service teachers who were enrolled in degree programs at Faculties of Education in Turkey. The structural equation modeling method was used to test two research models developed for positive and negative achievement emotions. In the negative achievement emotions model, student engagement was influenced by control of learning beliefs, task value, negative achievement emotions, and reappraisal strategy, and these variables together explained 83.1% of the total variance in engagement. In the positive achievement emotions model, results revealed the effect of control of learning beliefs, task value, positive achievement emotions, and reappraisal strategy on student engagement, and these variables together explained 97.3% of the total variance in engagement. The findings have implications for expanding the theoretical knowledge about emotions and emotion regulation strategies to improve student engagement in online learning environments. This study suggests that it is important to pay attention to task value and emotions when designing online instruction and online learning materials and courses.

Kaynak

Education and Information Technologies

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s10639-023-11995-z
https://hdl.handle.net/11436/8078

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.