• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An investigation into the perception of space in children through visual representations: The Children's Library in Giresun (The Capuchin Catholic Church)

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (996.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Yıldırım, Demet Yılmaz
Bayram, Şeyma
Güngör, Nilgün Çakır

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yıldırım, D.Y., Bayram, Ş. & Güngör, N.Ç. (2023). An investigation into the perception of space in children through visual representations: The Children?s Library in Giresun (The Capuchin Catholic Church). Megaron, 18(1), 43-58. http://doi.org/10.14744/MEGARON.2023.27048

Özet

Children's physical and mental activities cause them to show differences in their perception and evaluation of spaces. Correctly designed spaces specifically for the child support the physical and psychological development of the child positively. In addition, children who can establish strong relationships with historical places develop a sense of attachment and belonging to the place, which is also important in the transfer of such places to the coming generations. Capuchin Catholic Church (Giresun Central Children's Library) has an important place in the memory of the city and is the sole example in the region. It is used by children. The present study discusses how children perceive the church. The study aims, on the one hand, to reveal how the church is perceived by children, and, on the other, to examine how the child's perception of space and expression styles change depending on age. To this end, children were made to draw visual representations and these images were converted into numerical data. These data are discussed in terms of the preoperational period and the concrete operational period which takes into account the developmental stages of the child. The study employed observation and mapping methods. It was concluded that the child's perception of space changes depending on age, experience and frequency of use of the space, and historical buildings are important stimuli for the child's perception of space.

Kaynak

Megaron

Cilt

18

Sayı

1

Bağlantı

http://doi.org/10.14744/MEGARON.2023.27048
https://hdl.handle.net/11436/8168

Koleksiyonlar

  • Mimarlık Bölümü Koleksiyonu [82]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.