• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What motivate learners to continue a professional development program through Massive Open Online Courses (MOOCs)?: A lens of self-determination theory

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.262Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2023

Yazar

Çakıroğlu, Ünal
Özkan, Adem
Çevik, İsak
Kutlu, Damla
Kahyar, Sefa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çakıroğlu, Ü., Özkan, A., Çevik, İ., Kutlu, D. & Kahyar, S. (2023). What motivate learners to continue a professional development program through Massive Open Online Courses (MOOCs)?: A lens of self-determination theory. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-023-12087-8

Özet

The field of online professional development is in ongoing growth, and motivation has been identified as a critical factor in online courses. Somewhat different from the common courses delivered through MOOCs, this study investigates learning processes in compulsory courses. The study aims to understand the motivational factors influential on the behaviors of faculty members in a compulsory professional development program. The participants included 11 instructors who completed the program. Within the lens of self-determination theory, the motivation of instructors was determined through semi-structured interviews, which were analyzed through content analysis. Prominent factors affecting motivation were found as (a) the nature of professional development, (b) teaching materials, (c) evaluation, (d) learning environment, and (e) external factors (compulsory participation, environmental pressure). Attending a compulsory course is discussed in terms of self-determination theory. The implications of notable findings and directions for future studies are also discussed.

Kaynak

Education and Information Technologies

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s10639-023-12087-8
https://hdl.handle.net/11436/8186

Koleksiyonlar

  • Ardeşen Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu [59]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.