• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Meslek Yüksekokulları
  • Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Meslek Yüksekokulları
  • Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Spor Faaliyetlerinin Sporcu Öğrencilerin Sosyalleşmelerine Yönelik Katkısını Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Hacıcaferoğlu, Serkan
Sümer, Handan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study aims to investigate the contribution of school sports activities to student athletes’ socialization in terms of some variables. In the research, general screening model was used. The sample of the study consisted of 272 volunteer student athletes selected from the population by simple random sampling method. In the research, Sports and Social Integration Scale was used. Based on the answers given by the student athletes to the scale items, it was determined that the variable of gender has a positive effect on all groups, on younger student athletes and on those with a higher family education level, while the income level of family does not have a decreasing or increasing effect on student athletes’ socialization. In addition, it was found that the participants with a 1-2-year experience of doing sports and those who have repeated the sport branch 1-3 and 4-7 times are in more social integrity. Keywords: Socialization, Student, Athlete, Gender, Integration.
 
Bu araştırmanın amacı okul spor faaliyetlerinin sporcu öğrencilerin sosyalleşmelerine yönelik katkısının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini evrenden basit tesadüfü örnekleme yöntemiyle seçilmiş 272 gönüllü sporcu öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada “sporda sosyal bütünleşme ölçeği” kullanılmıştır. Sporcu öğrencilerin ölçek maddelerine vermiş oldukları cevaplardan hareketle, cinsiyet değişkeninin tüm guruplar üzerinde, yaşı küçük olan sporcu öğrenciler üzerinde ve aile eğitim düzeyi yüksek olan sporcuların üzerinde olumlu yönde bir etkisinin olduğu, ailenin gelir düzeyinin ise sporcu öğrenciler üzerinde sosyalleşme durumlarına yönelik azaltıcı veya arttırıcı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Ayrıca spor yapma yılı 1 ile 2 yıl arasında olan ile spor dalını tekrar etme sayısı 1-3 tekrar ile 4-7 tekrarı olan katılımcıların daha fazla sosyal bütünlük içerisinde olduğu saptanmıştır. Anahtar kelimeler: Sosyalleşme, Öğrenci, Sporcu, Cinsiyet, Bütünleşme
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/827
https://dergipark.org.tr/en/pub/intjcss/issue/51161/633008

Koleksiyonlar

  • Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Koleksiyonu [24]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.