Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHacıcaferoğlu, Serkan
dc.contributor.authorSümer, Handan
dc.date.accessioned2020-07-13T11:01:57Z
dc.date.available2020-07-13T11:01:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2458-9381
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/827
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/intjcss/issue/51161/633008
dc.description.abstractThis study aims to investigate the contribution of school sports activities to student athletes’ socialization in terms of some variables. In the research, general screening model was used. The sample of the study consisted of 272 volunteer student athletes selected from the population by simple random sampling method. In the research, Sports and Social Integration Scale was used. Based on the answers given by the student athletes to the scale items, it was determined that the variable of gender has a positive effect on all groups, on younger student athletes and on those with a higher family education level, while the income level of family does not have a decreasing or increasing effect on student athletes’ socialization. In addition, it was found that the participants with a 1-2-year experience of doing sports and those who have repeated the sport branch 1-3 and 4-7 times are in more social integrity. Keywords: Socialization, Student, Athlete, Gender, Integration.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul spor faaliyetlerinin sporcu öğrencilerin sosyalleşmelerine yönelik katkısının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini evrenden basit tesadüfü örnekleme yöntemiyle seçilmiş 272 gönüllü sporcu öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada “sporda sosyal bütünleşme ölçeği” kullanılmıştır. Sporcu öğrencilerin ölçek maddelerine vermiş oldukları cevaplardan hareketle, cinsiyet değişkeninin tüm guruplar üzerinde, yaşı küçük olan sporcu öğrenciler üzerinde ve aile eğitim düzeyi yüksek olan sporcuların üzerinde olumlu yönde bir etkisinin olduğu, ailenin gelir düzeyinin ise sporcu öğrenciler üzerinde sosyalleşme durumlarına yönelik azaltıcı veya arttırıcı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Ayrıca spor yapma yılı 1 ile 2 yıl arasında olan ile spor dalını tekrar etme sayısı 1-3 tekrar ile 4-7 tekrarı olan katılımcıların daha fazla sosyal bütünlük içerisinde olduğu saptanmıştır. Anahtar kelimeler: Sosyalleşme, Öğrenci, Sporcu, Cinsiyet, Bütünleşmeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSosyalleşmeen_US
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectSporcuen_US
dc.subjectAthleteen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectBütünleşmeen_US
dc.subjectIntegrationen_US
dc.titleOkul Spor Faaliyetlerinin Sporcu Öğrencilerin Sosyalleşmelerine Yönelik Katkısını Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating the Contribution of School Sports Activities to Student Athletes’ Socialization According to Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Spor Yöneticiliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthor0-Belirlenecek
dc.relation.publicationcategory0-Belirleneceken_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster