• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Özel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (431.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Ayvacı, Hakan Şevki
Küçük, Mehmet
Bebek, Gürhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ayvacı, H.Ş., Küçük, M. & Bebek, G. (2023). Özel Yetenekli Öğrencilerin STEM Mesleklerine Yönelik İlgilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 281-303.https://doi.org/10.33711/yyuefd.1122482

Özet

Araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinin bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaca bağlı olarak araştırmada alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubunu bilim ve sanat merkezinde öğrenim görmekte toplam 58 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 16’sı “destek eğitim programı”, 14’ü “bireysel yetenekleri fark ettirme programı”, 12’si “özel yetenekleri geliştirme programı” ve 16’sı ise “proje üretimi ve yönetimi programı”nda bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. İlgili ölçme aracından elde edilen veriler nicel veri analiz programı olan SPSS ile analiz edilmiştir. Veri toplama aracından elde edilen verilere göre, özel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinde cinsiyet, program ve baba eğitim durumu değişkeninin anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür. STEM’in alt boyutlar kısmında ise cinsiyetin fen ve teknoloji alt boyutlarında, programın fen, teknoloji ve matematik alt boyutlarında ve anne eğitim durumunun fen ve teknoloji alt boyutlarında anlamlı farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Elde edilen verilere bağlı olarak cinsiyet değişkenine yönelik teşvik ve proje çalışmalarının yürütülmesi hususunda; program değişkenine yönelik organizasyon sağlanması konusunda; ebeveynlerin eğitim durumu değişkenine yönelik olarak ise toplumsal bilinçlendirmenin önemi hususunda öneriler sunulmuştur
 
: The purpose of the research is to examine the interests of gifted students in STEM professions according to some variables. A survey method was used in the research. The research group consisted of 58 students studying at the science and art center. 16 of these students are in the "support training program", 14 of them are in the "recognition of individual talents program", 12 of them are in the "special talents development program" and 16 of them are in the "project production and management program". "Science, Technology, Engineering, and Mathematics Career Interest Survey" was used as a data collection tool. The data were analysed with SPSS. According to the data, it was determined that gender, program, and paternal education status variables were significant in the interest of gifted students in the STEM profession and gender made a significant difference in science and technology sub-dimensions, the program made a significant difference in science, technology and mathematics sub-dimensions and maternal education status made a significant difference in science and technology sub-dimensions. Recommendations for the gender variable, program variable and for the variable of parents' educational status are presented.
 

Kaynak

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

20

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.33711/yyuefd.1122482
https://hdl.handle.net/11436/8406

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.