Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyvacı, Hakan Şevki
dc.contributor.authorKüçük, Mehmet
dc.contributor.authorBebek, Gürhan
dc.date.accessioned2023-10-03T05:41:02Z
dc.date.available2023-10-03T05:41:02Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAyvacı, H.Ş., Küçük, M. & Bebek, G. (2023). Özel Yetenekli Öğrencilerin STEM Mesleklerine Yönelik İlgilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 281-303.https://doi.org/10.33711/yyuefd.1122482en_US
dc.identifier.issn1305-2020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33711/yyuefd.1122482
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8406
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinin bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaca bağlı olarak araştırmada alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubunu bilim ve sanat merkezinde öğrenim görmekte toplam 58 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 16’sı “destek eğitim programı”, 14’ü “bireysel yetenekleri fark ettirme programı”, 12’si “özel yetenekleri geliştirme programı” ve 16’sı ise “proje üretimi ve yönetimi programı”nda bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. İlgili ölçme aracından elde edilen veriler nicel veri analiz programı olan SPSS ile analiz edilmiştir. Veri toplama aracından elde edilen verilere göre, özel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinde cinsiyet, program ve baba eğitim durumu değişkeninin anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür. STEM’in alt boyutlar kısmında ise cinsiyetin fen ve teknoloji alt boyutlarında, programın fen, teknoloji ve matematik alt boyutlarında ve anne eğitim durumunun fen ve teknoloji alt boyutlarında anlamlı farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Elde edilen verilere bağlı olarak cinsiyet değişkenine yönelik teşvik ve proje çalışmalarının yürütülmesi hususunda; program değişkenine yönelik organizasyon sağlanması konusunda; ebeveynlerin eğitim durumu değişkenine yönelik olarak ise toplumsal bilinçlendirmenin önemi hususunda öneriler sunulmuşturen_US
dc.description.abstract: The purpose of the research is to examine the interests of gifted students in STEM professions according to some variables. A survey method was used in the research. The research group consisted of 58 students studying at the science and art center. 16 of these students are in the "support training program", 14 of them are in the "recognition of individual talents program", 12 of them are in the "special talents development program" and 16 of them are in the "project production and management program". "Science, Technology, Engineering, and Mathematics Career Interest Survey" was used as a data collection tool. The data were analysed with SPSS. According to the data, it was determined that gender, program, and paternal education status variables were significant in the interest of gifted students in the STEM profession and gender made a significant difference in science and technology sub-dimensions, the program made a significant difference in science, technology and mathematics sub-dimensions and maternal education status made a significant difference in science and technology sub-dimensions. Recommendations for the gender variable, program variable and for the variable of parents' educational status are presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherVan Yüzüncü Yıl Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel yetenekli öğrencien_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectMeslek ilgisien_US
dc.subjectGifted studentsen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectProfession interesten_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the interests of gifted students in STEM professions according to some variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKüçük, Mehmet
dc.identifier.doi10.33711/yyuefd.1122482en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage303en_US
dc.relation.journalVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster