• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The relationship between perceived stress level and sleep quality of nursing students during the pandemic

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.207Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Köksal, Zeynep Pehlivan
Altay, Gamzegül
Yavuz, Ayten Yılmaz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Köksal, Z.P., Altay, G. & Yavuz, A.Y. (2023). The Relationship Between Perceived Stress Level and Sleep Quality of Nursing Students During the Pandemic. E-Journal of Dokuz Eylul University Nursing Faculty, 16(3), 343-355. http://doi.org/10.46483/jnef.1327442

Özet

Giriş: COVID-19 pandemisinde ortaya çıkan yeni yaşam tarzı ve salgını kontrol altına almak için alınan önlemler, bireylerin yoğun stres yaşamalarına ve uyku kalitelerinin azalmasına neden olmaktadır. Amaç: Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin pandemi sürecinde algıladıkları stres düzeyi ile uyku kalitesi arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde aktif öğrenim görmekte olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 229 lisans öğrencisi ile tanımlayıcı olarak yapıldı. Araştırmanın verileri, “Tanıtıcı Bilgiler Formu’’, “Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ)’’ ve “Pittsburg Uyku Kalitesi İndeksi (PUKİ)’’ kullanılarak online olarak toplandı. Bulgular: Öğrencilerin ASÖ toplam puan ortalamaları 15.36±5.08 olup, %73.4’ü kötü uyku kalitesine sahiptir. PUKİ toplam puanı ile ASÖ toplam puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve orta düzeyli bir ilişki vardır. Uzaktan eğitim sürecinde teorik ve uygulamalı dersleri anlama, kavrama ve katılma güçlüğü yaşayan, pandemi sürecinin stres düzeyini arttırdığını ve uyku alışkanlıklarını değiştirdiğini düşünen öğrencilerin ASÖ ve PUKİ puanlarının daha yüksek olduğu bulundu. Sonuç: Pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin algılanan stres düzeyleri arttıkça uyku kalitelerinin azaldığı saptandı. Pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerine yönelik stres yönetimini sağlayıcı uygulamaların ve seçmeli derslerin müfredata eklenmesi gerektiği düşünülmektedir.
 
Background: The new lifestyle that emerged in the COVID-19 pandemic and the measures taken to control the epidemic cause individuals to experience intense stress and decrease their sleep quality. Objectives: In this study, it was aimed to determine the relationship between the level of stress and sleep quality that nursing students perceived during the pandemic process. Methods: The study was conducted as a descriptive study with 229 undergraduate students who were actively studying in the nursing department of a state university and accepted to participate in the study. The data of the study were collected online through a structured questionnaire created in Google Forms using the “Descriptive Information Form”, the “Perceived Stress Scale (PSS)” and the “Pittsburg Sleep Quality Index (PUKI)”. Results: The students’ PSS total mean score was 15.36±5.08, and 73.4% of them had poor sleep quality. There is a statistically significant, positive and moderate relationship between the total score of PSS and the total score of PSS. It was found that students who had difficulties in understanding, comprehending and participating in the theoretical and practical lessons in the distance education process, and who thought that the pandemic process increased the stress level and changed their sleeping habits, had higher PSS and PUKI scores. Conclusion: It was determined that as the perceived stress levels of nursing students increased during the pandemic process, their sleep quality decreased. It is thought that stress management practices and elective courses for nursing students should be added to the curriculum during the pandemic process.
 

Kaynak

E-Journal of Dokuz Eylul University Nursing Faculty

Cilt

16

Sayı

3

Bağlantı

http://doi.org/10.46483/jnef.1327442
https://hdl.handle.net/11436/8620

Koleksiyonlar

  • Sağlık Yüksekokulu Koleksiyonu [127]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6011]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.