MEB Eğitim Politikaları Olarak Zenginleştirilmiş Kütüphanenin Etkinliği
Özet
Abstract: This thesis is based on determining the effect of Enriched Libraries (ZLibraries) created by the Ministry of National Education on the reading habits, general academic achievement, and academic success of the Turkish course. For this thesis, 5th grade students studying at an elementary school in Artvin in the 2018-2019 academic year were selected as the study group. Of the six fifth graders, a class was randomly appointed as the experimental group and the other as the control group. The study was carried out with a total of 42 students. In the study, the answers given by the students to the 14 questions at the end of the text titled Upside Down Mice published in the PIRLS 2001 National Report as a data collection tool, and the written exams 1 and 2 at the school were included as data collection tools. In the analysis of the data, T-Test, Chi-Square Test, Kruskal Wallis H-Test, and Mann Whitney U Test were used via SPSS. According to the analysis results obtained, it was revealed that there was a significant difference between the students' ability to express and understand before Z-library use and their ability to express and understand their understanding after Z-library use. Bu tez, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan Zenginleştirilmiş Kütüphanelerin (Z-Kütüphanelerin) ilköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı, genel akademik başarı ve Türkçe dersi akademik başarısı üzerindeki etkisinin belirlenmesine dayalıdır. Bu tez için 2018-2019 eğitim öğretim yılında Artvin’de bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 5. Sınıf öğrencileri çalışma grubu olarak seçilmiştir. Altı tane beşinci sınıf içerisinden tesadüfi olarak biri deney diğeri kontrol grubu olarak atanmıştır. Çalışma toplam 42 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak PIRLS 2001 Ulusal Raporu’nda yayınlanmış olan Baş Aşağı Fareler isimli metnin sonunda bulunan 14 soruya öğrencilerin verdiği cevaplar ve çalışmanın yürütüldüğü okulda yapılmış olan Türkçe dersine ait 1 ve 2. yazılı sınavlarının sonuçları kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı üzerinden T-Testi, Ki-Kare Testi, Kruskal Wallis H-Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre öğrencilerin Zkütüphane kullanımı öncesindeki anlama ve anladığını ifade etme gücü ile Zkütüphane kullanımı sonrasındaki anlama ve anladığını ifade etme gücü arasında manidar bir farklılık olduğu ortaya çıkartılmıştır.