Yazar "RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisinde sınıf düzeyinin ve cinsiyetin rolü
Baki, Yasemin (2019)Bu araştırmada, yapısal eşitlik modellemesi yoluyla ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının, Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisinde sınıf ve cinsiyet değişkenlerinin rolünün incelenmesi ... -
Arşiv belgelerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adayı görüşleri
Seyhan, Ayşe (Milli Eğitim Bakanlığı, 2021)Araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde arşiv belgesi kullanılması etkinliğinin öğretmen adaylarının öğrenmelerine etkisini ve sürece yönelik deneyimlerini tespit etmektir. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme ... -
The attitude of discussion as an İndicator of democracy: An intellectual challenge in the context of education
Öztürk, Fatih; Karsantık, İsmail (Kafkas University, 2022)Discussion is both a democratic civic skill and a teaching method. It has been observed that social studies stakeholders are generally kept their distance toward discussion. It has been observed that there are few studies ... -
Coğrafya eğitimi araştırmalarında temel yönelimler
Geçit, Yılmaz (2010)Bu çalışmanın temel amacı; ortaöğretim coğrafya öğretiminde 2000 yılından günümüze (2009) kadar geçen süreçte yapılan coğrafya eğitimi araştırmalarını konu alanlarına göre sınıfl andırarak bundan sonraki araştırmalara ışık ... -
The effect of critical reading skills on the evaluation skills of the creative reading process
Baki, Yasemin (2020)Purpose: To raise authentically creative individuals, it is compulsory to employ contemporary reading methods. Although critical reading, which is the main medium for accessing the right knowledge, is defined as a sub-category ... -
Eğitim yöneticilerinin değer eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma
Yediyıldız, Mehmet Yücel; Beldağ, Adem (Bayburt Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın temel amacı eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme yapmaktır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarına uygun olarak tasarlanmıştır. ... -
Hayru’l-Buldan (Oş) Risalesi (çeviri yazı, ses bilgisi, şekil bilgisi)
Yürümez, Recep; Aldemir, Ünal (2022)Türk İslam edebiyatında, geniş yazım alanı ve pek çok örneğiyle karşımıza çıkan fazilet-nâmeler genel olarak şehirlerin faziletlerini anlatan eserlerdir. Bu eserler, İslam medeniyeti için önemli olan şehirlerle ilgili ... -
İlköğretim sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili temel çalışmalar
Geçit, Yılmaz (2011)Bu çalışmanın temel amacı; ilköğretim sosyal bilgiler öğretiminde 2000 yılından günümüze (2009) kadar geçen süreçte yapılan sosyal bilgiler eğitimi öğretme-öğrenme durumlarıyla ilgili araştırmaları belirleyerek bundan ... -
Medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme: Kavramsal bir bakış
Yılmazer, Ayşegül; Bekdemir, Ünsal (ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)21. yüzyıl için vazgeçilmez bir yaşam becerisi olarak ifade edilen medya okuryazarlığı konusunda yapılan araştırmalara bakıldığında, çalışmaların genellikle medya okuryazarlığının eğitim müfredatlarında ders olarak yer ... -
Okuma çemberi yönteminin eleştirel okuma özyeterlilik algısı ve eleştirel düşünme tutumuna etkisi
Baki, Yasemin (2022)leştirel okuma özyeterlilik algıları ve eleştirel düşünmeye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol grupsuz yarı deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmada gruplardaki denekler, ... -
Ortaokul öğrencilerinin okumaya ilişkin kaygı ve tutumlarının okuma alışkanlığı üzerindeki etkisi: Bir yapısal eşitlik modellemesi
Baki, Yasemin (Turkish Education Assoc, 2017)In this research, it was aimed to analyze the effects of reading attitudes and reading anxiety of middle school students reading habits through structural equation modeling. the study group, which was formed by simple ... -
Öğretmenlik kariyer basamakları ve yazılı sınavına ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri: Neyi, nasıl algılıyor, yorumluyor ve öneriyorlar?
Öğretmenlerin mesleki gelişimi, kariyerleri boyunca devam etmesi gereken ve hem kendi öğretim stratejilerini gözden geçirme imkânı buldukları hem de öğrencilerin ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceklerini öğrendikleri ... -
Sosyal bilgiler dersinde uygulanan yaratıcı drama ekinliklerine yönelik öğrenci görüşleri
Koç, Zeynep; Geçit, Yılmaz (Bayburt Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde ‘Kültür ve Miras’ öğrenme alanının öğretiminde kullanılan yaratıcı drama yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin öğrenci görüşlerine yansımasını tespit ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ütopyaları /distopyalarında vatandaşlık
Öztürk, Fatih; Malkoç, Serdar (Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022)21. yüzyılda sağlık, finans ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler insanlığı gelecekte nelerin beklediğine dair soruları tekrar gündeme getirmiştir. Koronavirüs salgını, yapay zekâ, kripto para gibi konular alışılmış ... -
Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının eğitsel artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme deneyimleri
Seyhan, Ayşe; Küçük, Sevda (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmeni ve öğretmen adaylarının Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulaması geliştirme deneyimlerini ve bu teknolojinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımına yönelik görüşlerini ortaya ... -
The story of the ideal citizen in Turkey: A narrative inquiry on the perspectives of prospective social studies teachers
Öztürk, Fatih; Yeşilbursa, Cemil Cahit (Turkish Education Assoc, 2021)This study aims at understanding the concept of "ideal citizenship" from the prospective social studies teachers' perspective. The study was conducted using narrative inquiry methodology. Narrative inquiry is a qualitative ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlilik algıları
Baki, Yasemin (2022)Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiş ... -
Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyılda sahip olması gereken yeterlilikler
Baki, Yasemin (2021)Bu araştırmada Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyılda sahip olması gereken temel yeterliliklerin, öğretmen adaylarının bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin, durum çalışması deseniyle ... -
Web 2.0 araçlarının dijital okuryazarlık becerilerinin ve web pedagojik içerik bilgisinin gelişimine etkisi
Baki, Yasemin (2022)Bu araştırmada Web 2.0 uygulamasının dijital okuryazarlık becerilerinin ve web pedagojik içerik bilgisinin gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol grupsuz deneysel desenle gerçekleştirilen ... -
Yapılandırmacı yaklaşım temelli ilköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğine ilişkin öğretmen görüşleri
Şeyihoğlu, Ayşegül; Kartal, Ayça (2010)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğinin uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubu 20 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. ...