Bölüm "RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 66, listelenen: 1-20
-
2005-2017 yılları arasında Türkiye’de matematik ve fen bilimleri eğitiminde yapılan metafor çalışmalarının i̇ncelenmesi
(2018)Bu araştırmada, 2005-2017 yılları arasında Türkiye’de Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde yapılan metafor çalışmalarının incelenerek konu ile ilgili araştırmacıların eğilimlerinin tespit edilmesi ve yapılan çalışmalar ... -
6, 7 ve 8. Sınıf fen bilimleri ders kitaplarında “madde ve doğası” konu alanındaki etkinliklerin bilimsel süreç becerileri açısından i̇ncelenmesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2023)Çalışmanın amacı, 6, 7 ve 8. sınıf Fen Bilimleri ders kitaplarında yer alan “Madde ve Doğası” konu alanındaki etkinliklerin ve uygulanışının bilimsel süreç becerileri açısından incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma ... -
8. Sınıf öğrencilerinin kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmelerini sağlayacak tahmin gözlem açıklamaya dayalı etkinliklerin geliştirilmesi
(Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, 2021)In this study, it is aimed to help 8th-grade students to associate chemistry concepts with daily life and to develop an effective based on prediction-observation-explanation to increase their interest in the course. Case ... -
Afet eğitimi ve disiplinlerarası öğretim: öğretmenler ne düşünüyor?
(Ankara Üniversitesi, 2023)Afetlerle ilgili yapılan araştırmalarda disiplinlerarası çalışmaların ön plana çıktığı görülmektedir. Bu araştırmalarda öğretmenlerin bilgi eksikliklerinin afet eğitimine yönelik uygulamalarda sorun teşkil ettiği ifade ... -
Arkadaş baskısını belirleme ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirliği
(2012)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerine yönelik arkadaş baskısı belirleme ölçeği geliştirilerek, ölçeğin geçerlik-güvenirlik analizleri çerçevesinde kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma ... -
The assessment of the dynamic learning environment designed for the construction of basic geometric concepts
(Informascope, 2023)In this study, it is aimed to evaluate the dynamic learning environment designed for 5th grade students to draw geometric objects and shapes. In this study, case study design was used. In this case study, 10 worksheets ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi
(2013)Çalışmanın amacı, ses kavramının öğretiminde kavram karikatürlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin kavramsal gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. ... -
Bir bilim kampı uygulamasının değerlendirmesi: gizemli dünyanın eğlenceli keşfi
(2011)Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin eğlenceli deney ve etkinliklerle bilime ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaz bilim kampı değerlendirilmiştir. Kamp ilköğretim 7. ... -
Designing and evaluating a web supported instructional material based on brain based learning
(2012)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9.sınıf Fizik dersi “Enerji” ünitesine yönelik Beyin Temelli Öğrenmeye dayalı olarak tasarlanan web destekli bir öğretim materyalini değerlendirmektir. Çalışmada örnek olay (Case Study) ... -
Development and application of concept cartoons for preschool children
(2014)The aim of the present study is to develop concept cartoons for preschool children and to determine the reflections in the application process of these cartoons. The study was performed with 25 preschool teachers, 10 ... -
Development of srgumentation based concept cartoons for socioscientific issues: A case of science and art centers
(Turkish Education Assoc, 2022)In the present study, argumentation based concept cartoons for socioscientific issues (CCSSI) were designed for students enrolled in Science and Art Centers (SACs), and the results of the implementation were evaluated. The ... -
Dinamik geometri yazılımı kullanılan öğrenme ortamında öğrencilerin analitik ve bütüncül düşünme stillerinin incelenmesi
(2019)Bu çalışmanın amacı 7. sınıf çokgenler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı (DGY) kullanılarak oluşturulan öğrenme ortamında analitik ve bütüncül düşünme stillerine sahip öğrencileri SOLO (Structure of the ... -
Dinamik matematik yazılımları ile desteklenmiş öğrenme ortamında öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı dinamik matematik yazılımları ile destekli öğrenme ortamının, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine etkisini içerik, öz yeterlik ve algı boyutu yönünden incelemektir. ... -
Disiplinler arası fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki gelişimlerine etkisi
(2019)Birleşmiş Milletler tarafından, sürdürülebilir kalkınma için 2030 yılına kadar ulaşılması istenen yoksulluk, eşitsizlik ve iklim değişikliği gibi farklı konularda toplam 17 küresel hedef belirlenmiştir. Bu hedeflerin ... -
The effect of STEM education on pre-service science teachers' perception of interdisciplinary education
(Ekip Buro Makineleri A., 2016)In both Turkey and the other countries, disciplines in curricula emphasize interdisciplinary approach under the heading of "related with the other courses". STEM education is one of these approaches. One major problem faced ... -
Elimination of misconceptions about percentages with the cognitive conflict approach
(2023)This research aimed to eliminate the misconceptions about percentages with the cognitive conflict approach. The sample of the research consists of 10 students studying in the 8th grade of a public school in the central ... -
Enhancing middle school students’ cognitive structure of water cycle through the use of water cycle educational game
(2021)Purpose: The aim of this study is to determine the changes in the cognitive structures of middle school students studying at 5th, 6th and 7th grades after the implementation of water cycle educational game activity. De ... -
Etkinlik temelli bir hizmetiçi eğitim uygulaması: GEMS yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı becerilerinin geliştirilmesi
(2017)Bu çalışmada etkinlik temelli bir hizmetiçi eğitim (HİE) uygulamasının, sınıf öğretmenlerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin GEMS yaklaşımına dayalı öğrenme ortamı tasarlayabilme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada ... -
Examination of problem posing abilities using computer animations on fractions in the 4th grade students
(2017)The purpose of this study is to determine the problem posing abilities of 4th grade students on fractions using computer animations. This work was conducted with twenty seven fourth grade students in a state school in ... -
Examining the views of preservice teachers about online science education during the Covid-19 lockdown: Expectations, opportunities, threats, motivations, and beliefs
(2021)Switching from face-to-face learning to mandatory online education during the coronavirus pandemic brought much uncertainty and new experiences for undergraduate students who were unfamiliar with that type of learning. ...