Kurum Yazarı "Toklu, İsmail Tamer" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu İçin Listeleme
-
The effects of intrinsic motivation sources (religiosity and altruism) on rational voting behavior and consumer attitude
Öztürk Küçük, Hilal; Toklu, İsmail Tamer (Marmara University, 2022)Voting behavior is a complex process and voters may be affected by lots of different variables. Religiosity and altruism are some of these variables. The first aim of this study is to investigate the effects of ... -
Kimlik faktörünün taklit ürüne yönelik tutum ve davranışsal niyet üzerine etkisi: bir yapısal eşitlik modellemesi
Taklit ürün ihracatında Türkiye, Çin Halk Cumhuriyeti ve Hong Kong'un ardından 3'üncü sırada yer almaktadır. Bu nedenle Türkiye'deki tüketicilerin taklit ürün satın alma motivasyonlarını ve satın alma davranışlarının ... -
Tüketicilerin tutum, lokanta tercihi ve satın alma niyeti üzerinde çevrimiçi yorumların etkisi
Ustaahmetoğlu, Erol; Toklu, İsmail Tamer (Doğuş Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı sadece olumlu tonda olan çevrimiçi lokanta yorumlarına karşı hem olumlu hem de olumsuz yorumların bir arada olduğu yorum türünden hangisinin daha etkin olduğunun araştırılmasıdır. İki farklı türde ... -
Üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetini ne etkiler? Doğu Karadeniz bölgesinde bir araştırma
Toklu, İsmail Tamer (2018)Dünyanın her yerindeki girişimciler fırsatlardan ve zorunluluktan yararlanarak yeni girişimler peşinde koşmaktadır. Bu girişimler yalnızca bireysel yatırımcılara fayda sağlamakla kalmamakla birlikte, aynı zamanda genel ... -
Ürün adı değişimi ile yapılan yeniden markalamaya tüketici tepkisi: Pirina yağı üzerine bir araştırma
Yeniden markalama müşterilerin hafızasında yeni isim, slogan, logo, tasarım veya bunların bileşimi gibi yeni marka elemanlarıyla yeni ve farklı bir konum oluşturmak için yapılan stratejik bir yaklaşımdır. Yeniden markalamada ... -
Z ve X kuşağının bireyci ve kolektivist reklam mesajlarına yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerine bir araştırma
Ustaahmetoğlu, Erol; Toklu, İsmail Tamer (Hitit Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, reklamlarda kullanılan bireyci ve kolektivist mesajların tüketicilerin tutum ve satın alma niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. X ve Z kuşağında yer alan deneklerin yer aldığı bu çalışma, ...