Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaragül Kandemir, İlknur
dc.date.accessioned2019-08-21T08:13:50Z
dc.date.available2019-08-21T08:13:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/87
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Rize il merkezinde bulunan resmi ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algıları ile örgütsel bağlılık davranışları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan bu araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Rize il merkezinde bulunan resmi ilkokul ve ortaokullarda çalışmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiştir. Bu doğrultuda araştırma 536 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Örgütsel İkiyüzlülük Ölçeği ve Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algılarının düşük; örgütsel bağlılık algılarının ise orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algıları ile örgütsel bağlılık davranışları arasında negatif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca örgütsel ikiyüzlülük algılarının öğretmenlerin örgütsel bağlılık davranışlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The main aim of this study is to reveal the relationship between organizational hypocrisy perceptions and organizational commitment behaviors of the teachers working in primary schools and secondary schools in Rize city center. This study, which was designed in the relational survey model, consists of teachers working in the primary schools and secondary schools in the city center of Rize in the 2017-2018 academic year. The sample of the study was chosen by random sampling method from the teachers working in primary and secondary schools. Accordingly, the research was carried out with the participation of 536 teachers. As data collection tools, Organizational Hypocrisy Scale, Organizational Commitment Scale for Teachers and Personal Information Form were used in the research. At the end of the research, teachers' perception of organizational hypocrisy was low; organizational commitment was found to be moderate. It was found that there was a negative significiant relationship between the organizational hypocrisy perceptions and organizational commitment levels of the teachers. In addition, it was concluded that teachers' perception of organizational hypocrisy was a significant predictor of organizational commitment behaviors of teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectÖrgütsel İkiyüzlülüken_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectOrganizational Hypocrisyen_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectSecondary Schoolen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin örgütsel ikiyüzlülük algıları ile örgütsel bağlılık davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining of the relationship between organizational hypocrisy perception and organizational commitment behaviour of teachers working in primary and secondary schoolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorKaragül Kandemir, İlknur
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster