Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Genetic and environmental sources of nomophobia: a small-scale Turkish twin study
(Turkish Green Crescent Soc, 2019)
Nomophobia is considered to be a form of behavioral addiction, namely the fear of being out of mobile phone contact. Despite many studies on the prevalence and correlates of mobile phone addiction, not much is known about ...
The role of discipline in determining Turkish pre-service teachers' behavioral intentions to use ICT
(Turkish Education Assoc, 2014)
The purpose of this study is to determine the technology acceptance of a sample of final-year pre-service teachers of different disciplines in Turkey. Research sample is composed of 973 (583 females, 390 males) pre-service ...
Öğretmenlerin bilişim teknolojilerini kullanmaya yönelik davranışlarının modellenmesi
(Gazi Üniversitesi, 2014)
Etkili bir teknoloji uyarlama süresince öğretmenlerin bu teknolojileri kullanmaya teşvik eden veya kullanımlarını kısıtlayan faktörleri anlamak, ortaya çıkarmak son derece önemlidir. Bu önem doğrultusunda, öğretmenler ...
The influence of hedonic and utilitarian motivations on teachers behavioral intention to use tablet PCs
(Education & Science, 2015)
This study aims to find out the effects of hedonic and utilitarian motivations of the teachers on their behavioral intention to Tablet PC use. The participants of the study consist of 311 teachers using Tablet PC (141 ...
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesi
(2021)
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü mezunlarının öğretim tasarımı yeterliklerini de içine alan geniş bir yelpazede görevleri yerine getirmeleri beklenmektedir. Ancak BÖTE öğretim programı içerisinde ...
The effects of cognitive style on Edmodo users' behaviour A structural equation modeling-based multi-group analysis
(Emerald Group Publishing Ltd, 2017)
Purpose - the purpose of this paper is to explore the validity of extended technology acceptance model (TAM) in explaining pre-service teachers' Edmodo acceptance and the variation of variables related to TAM among pre-service ...
An assessment of pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: A structural equation modeling approach
(2012)
The purpose of the study is to examine the pre-service teachers' self reported future behavioral intentions to computer use in Turkey. Four hundred eighty-seven pre-service teachers (n =487, females = 284, males = 203) at ...