Ara
Toplam kayıt 124, listelenen: 1-10
Modernitenin eleştirisi ve ‘Milliyetçi söylem' bağlamında milliyetçiliğe yeniden bakmak
(2015)
Öz: Bu makale, milliyetçilik literatüründe merkezi konumda bulunan ve millet ve milli- yetçiliği modernite merkezli açıklama girişimlerinin, ilgili literatürde görülen yakın dö- nem çalışmalar paralelinde, ek okumalar ile ...
Vergilendirme ve demokrasi arasındaki ilişki: Gelişmekte olan ülkeler için panel nedensellik analizi
(2016)
Bu çalışmada, gelişmekte olan ülkelerde vergilendirme ve demokrasi arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla yapılan ve 60 ülkenin 2006-2012 döneminin dikkate alındığı ampirik analiz sonucunda, vergilendirme ve demokrasi ...
Methodological nationalism and the study of foreign policy in Turkey
(Uluslararasi Iliskiler Konseyi Dernegi, 2016)
Methodological nationalism, while defined as imagining and studying a humanity consisting of nations that organizes itself as nation-states, poses a problem for academia with consequences for the entire social sciences. ...
Efficiency measurement in caykur factories with fuzzy data envelopment analysis
(Gazi Univ, Fac Engineering Architecture, 2016)
Even though Turkey is the world's fifth largest tea-producer country, its share in the world tea export volume is as low as negligible. in addition, unit tea-production costs in Turkey are much higher than those of other ...
Televizyon reklamlarında standart dile karşı şiveli dilin etkisinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
(2016)
Reklamcılar farklı dil geçmişleri olan tüketicilere mesajlarını gayretindedir. İşletmeciler etkili bir reklam oluşturabilmek için farklı dil geçmişine sahip tüketicileri nasıl harekete geçireceğini anlamak durumundadır. ...
The rise and fall of the muslim brotherhood: The problem of political institutionalization in islamic movements
(İlem Yayınları, 2021)
slami hareketler akademik yazını, üzerine araştırma yapmak isteyenlere oldukça
cömert bir kaynak sunar. Ancak konuyla alakalı derinlemesine yapılacak bir araştırma,
eldeki zengin külliyatın ekseriyetle görece dar bir ...
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
(2021)
Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon
reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır.
Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ...
Türkiye’de enflasyon ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki: Fourier adl eşbütünleşme yaklaşımı
(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2021)
Enflasyon oranları ve ekonomik büyüme göstergeleri ülkelerin ekonomileri açısından oldukça önem arz etmektedir. Literatürde yaygın bir şekilde incelenmiş olmasına rağmen hem teorik açıdan bakıldığında hem de ampirik ...
Çevre politikalarında siyasal ve toplumsal gündem: Medya etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2021)
21. yüzyılda birey ve toplumlar geleneksel ve yeni nesil kitle iletişim araçlarının belirlediği siyasal ve
kültürel çerçevede çevre sorunları ve çözüm önerileri hakkında fikir ve düşüncelerini geliştirmek zorunda
kalmaktadır. ...
Türkiye’de altın fiyatlarını etkileyen faktörlerin ekonometrik analizi
(2021)
İnsanoğlu tarafından doğada kullanılmaya başlanan ilk madenlerden biri olan altın, birçok
medeniyet tarafından öncelikle mücevher ve süs eşyası olarak, tarihsel süreç içerisinde ise
para yerine kullanılmasıyla uluslararası ...