• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An empirical study on correlation of the factors of the perception : Service delivery & patient satisfaction about service quality in selected public & private hospitals of the Raipur city

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (300.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2023

Yazar

Mir, Altaf Yousuf
Arora, Monika
Gujrati, Rashmi
Jain, Abhishek Kumar
Uygun, Hayri
Dixit, Ila

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Mir, A.Y., Arora, M., Gujrati, R., Jain, A.K., Uygun, H. & Dixir, I. (2023). An empirical study on correlation of the factors of the perception : Service delivery & patient satisfaction about service quality in selected public & private hospitals of the Raipur city. Journal of Information and Optimization Sciences, 44(8), 1715-1728. https://doi.org/10.47974/JIOS-1487

Özet

In an organization resembling a hospital, the quality of service is of utmost importance in relation to both the quality of services offered and the satisfaction of patients. Several metrics assess the quality of service provided in hospitals. Assessing the quality of service is crucial for obtaining feedback on the services rendered, the supplied therapy, its effectiveness and execution, and ultimately the level of satisfaction. This research study incorporates three primary criteria to assess the quality of hospital services (HSQ): perception, service delivery, and patient satisfaction. This article will examine the relationship between the chosen variables for research objectives. The factor analyses, namely exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA), have been conducted to identify and extract the final components for the aim of examining correlations. This study work is founded on the main data obtained from individuals who were admitted to the hospital (IPD patients), those who visited for follow-up appointments (OPD patients), and their accompanying individuals.

Cilt

44

Sayı

8

Bağlantı

https://doi.org/10.47974/JIOS-1487
https://hdl.handle.net/11436/8905

Koleksiyonlar

  • Ardeşen Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu [58]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.