• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Impact of argument-driven inquiry activities on pre-service science teachers' views of the nature of scientific inquiry in the context of climate change education

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.013Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Erenler, Sümeyye
Çetin, Pınar Seda
Eymur, Gülüzar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Erenler, S., Çetin, P.S. & Eymur, G. (2024). Impact of Argument-Driven Inquiry Activities on Pre-service Science Teachers' Views of the Nature of Scientific Inquiry in the Context of Climate Change Education. Science & Education. https://doi.org/10.1007/s11191-024-00512-4

Özet

This study aimed to investigate how argument-driven inquiry (ADI) activities impact pre-service teachers' views of the nature of scientific inquiry (NOSI), with a specific focus on climate change. To this end, an ADI approach was used to teach climate change, where the aspects of NOSI were explicitly taught. A sample of 24 pre-service teachers participated in a science project which included ADI sessions addressing climate change topics. The pre-service teachers participated in four ADI activities related to rising sea levels, clean water resources, extreme weather events, and zero energy building. The sessions involved explicit instruction on NOSI to enhance pre-service teachers' understanding. A view of scientific inquiry (VOSI) questionnaire was used to investigate pre-service teachers' views of scientific inquiry before and after the instruction. The results of the study showed that the pre-service teachers improved in all six aspects of NOSI, but higher improvements were observed in the aspects "multiple methods of scientific investigations" and "distinctions between data and evidence."

Kaynak

Science & Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s11191-024-00512-4
https://hdl.handle.net/11436/8954

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.