Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Arşiv belgelerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adayı görüşleri
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2021)
Araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde arşiv belgesi kullanılması
etkinliğinin öğretmen adaylarının öğrenmelerine etkisini ve sürece yönelik deneyimlerini tespit etmektir. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme ...
Eğitim yöneticilerinin değer eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma
(Bayburt Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmanın temel amacı eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına
ilişkin görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme yapmaktır. Çalışma nitel araştırma
yaklaşımlarına uygun olarak tasarlanmıştır. ...
Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyılda sahip olması gereken yeterlilikler
(2021)
Bu araştırmada Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyılda sahip olması gereken temel yeterliliklerin,
öğretmen adaylarının bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin,
durum çalışması deseniyle ...
Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının eğitsel artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme deneyimleri
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmeni ve öğretmen adaylarının Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulaması geliştirme deneyimlerini
ve bu teknolojinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımına yönelik görüşlerini ortaya ...
Medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme: Kavramsal bir bakış
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)
21. yüzyıl için vazgeçilmez bir yaşam becerisi olarak ifade edilen medya okuryazarlığı konusunda
yapılan araştırmalara bakıldığında, çalışmaların genellikle medya okuryazarlığının eğitim
müfredatlarında ders olarak yer ...
Sosyal bilgiler dersinde uygulanan yaratıcı drama ekinliklerine yönelik öğrenci görüşleri
(Bayburt Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde ‘Kültür ve Miras’ öğrenme
alanının öğretiminde kullanılan yaratıcı drama yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin öğrenci
görüşlerine yansımasını tespit ...
Türkçe öğretmeni adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlilik algıları
(2022)
Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri
yeterlilik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu
seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla
belirlenmiş ...
Okuma çemberi yönteminin eleştirel okuma özyeterlilik algısı ve eleştirel düşünme tutumuna etkisi
(2022)
leştirel okuma özyeterlilik algıları ve eleştirel düşünmeye yönelik
tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol
grupsuz yarı deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmada gruplardaki
denekler, ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ütopyaları /distopyalarında vatandaşlık
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022)
21. yüzyılda sağlık, finans ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler insanlığı gelecekte
nelerin beklediğine dair soruları tekrar gündeme getirmiştir. Koronavirüs salgını, yapay
zekâ, kripto para gibi konular alışılmış ...
Türkçe dersi ilkokul 4. sınıf kitabındaki metin altı sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi
(2022)
Bu araştırmada Türkçe ders kitabındaki metin altı sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre
göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Türkçe dersi ilkokul
4. sınıf kitabında yer ...