• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A comparative analysis of master's theses in STEM-related disciplines published in Türkiye and Finland

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (3.767Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Oktay, Özlem
Reisoğlu, İlknur
Gül, Şeyda
Teke, Dilek
Sözbilir, Mustafa
Güneş, İlayda
Yıldız, Rümeysa
Atila, Gülşah
Yazar, Ayşegül
Malmi, Lauri
Kinnunen, Paivi
Lampiselka, Jarkko
Kaasinen, Arja

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Oktay, O., Reisoglu, I., Gul, S., Teke, D., Sozbilir, M., Gunes, I., Yildiz, R., Atila, G., Yazar, A., Malmi, L., Kinnunen, P., Lampiselkä, J., & Kaasinen, A. (2024). A comparative analysis of master’s theses in STEM-related disciplines published in Türkiye and Finland. Scandinavian Journal of Educational Research, 1–29. https://doi.org/10.1080/00313831.2024.2360898

Özet

The aim of this study is to compare the master's (MA) theses in T & uuml;rkiye (TR) and Finland (FIN)published between 2015-2019. A total of 765 theses were analysed in terms of year, discipline,methodological approach, research method, didactic foci, data collection tool, target group, andsample size. The results showed that FIN theses grounded on research-based teacher education, andprioritised research methods for the understanding and development of learning environments. FINtheses research questions focussed on teacher, student, and content interaction and covered uppersecondary school and bachelor's students and teachers. In contrast, majority of TR theses involvedthe quasi-experimental, survey, and case study methods, and research questions focussed onexamining student characteristics and student-content interaction. The majority of TR theses wereconducted with student from lower and upper secondary school, undergraduates and teachers aswell as TR theses conducted with different sample types and sizes.

Kaynak

Scandinavian Journal of Educational Research

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/00313831.2024.2360898
https://hdl.handle.net/11436/9115

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.