• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effect of wrapping thickness and type on reinforced bridge piers: A numerical study

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.830Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Gürbüz, Ali
Ustabaş, İlker
Kurt, Zafer
Deşik, Fatih
Çakmak, Talip

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gürbüz, A., Ustabaş, İ., Kurt, Z., Deşik, F. & Çakmak, T. (2024). Effect of Wrapping Thickness and Type on Reinforced Bridge Piers: A Numerical Study. Periodica Polytechnica Civil Engineering. https://doi.org/10.3311/PPci.23459

Özet

This research paper investigates the impact of wrapping thickness and type on reinforced bridge piers through a numerical study. The Incesu bridge, located in the Ardanu & ccedil; district of Artvin province, was selected as the case study, as it was completed with low concrete strength. Initially, the bridge was examined, revealing that the piers were inadequate against dynamic, dead, pedestrian, and covering loads. The study concentrated on employing carbon fiber reinforced polymer to reinforce the bridge piers. Various models were wrapped with carbon fiber reinforced polymer in full-length, half-length, and one -meter intervals. In the analysis, it is assumed that the wraps are linked to each other in both principal directions and not detached from one another. Along with the analyses conducted, stress and strain values are presented separately. It was observed that the wrapping effect obtained in smallsized elements in literature could not be obtained in large-sized elements. As the concrete quality improves, the influence of wrapping thickness diminishes. Moreover, the effects of full-length and half-length wrapping are very close to each other, suggesting that halflength wrapping of bridge piers is sufficient. The authors believe that the obtained analysis results will prove beneficial in achieving economic advantages in retrofitting projects within the construction sector.

Kaynak

Periodica Polytechnica Civil Engineering

Bağlantı

https://doi.org/10.3311/PPci.23459
https://hdl.handle.net/11436/9209

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [260]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.