• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efl learners’ perceptions of song-based classes integrated into english language preparatory program

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (285.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Güzel, Emine
Altay, İsmail Fırat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Güzel, E. & Altay, İ. F. (2023). EFL Learners’ Perceptions of Song-Based Classes Integrated into English Language Preparatory Program. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 10(4). 2466-2479.

Özet

This qualitative research study investigated the perceptions of young adult EFL learners’ language learning experiences with song-based classes integrated into an English language preparatory program at a state university in Turkey. The study utilized an instrumental case study design, employing semi-structured interviews with a purposive sample of 20 EFL learners volunteered for joining song-based English language classes for 16 hours during an eight-week period. The song-based classes centered on songs from various genres were integrated into the participants’ regular schedule as a part of an experimental research study. The interviews were transcribed verbatim and analyzed manually using thematic analysis to identify key themes and patterns related to the participants’ experiences and perceptions of the song-based classes. The analysis revealed five themes, including (1) motivation and engagement, (2) authenticity of the materials and exposure to English, (3) use of various song genres, (4) culture and autonomy, (5) gains of language. The participants reported that the song-based classes offered a positive learning experience by providing commitment to their English language learning process. The results suggest that song-based classes can contribute to increased motivation and learner engagement. Related implications for teaching and learning English to adult EFL learners through songs are presented.

Kaynak

IOJET

Cilt

10

Sayı

4

Bağlantı

https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1206358/efl-learners-perceptions-of-song-based-classes-integrated-into-english-language-preparatory-program
https://hdl.handle.net/11436/9455

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü Koleksiyonu [12]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.