• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İkincil travmatik stres ile strese bağlı büyüme arasındaki i̇lişkide kendi kendine stres yapmanın rolü

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.013Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Yazıcı Kabadayı, Sema

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yazıcı Kabadayı, S. (2024). İkincil Travmatik Stres ile Strese Bağlı Büyüme Arasındaki İlişkide Kendi Kendine Stres Yapmanın Rolü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(2), 988-1019. http://doi.org/10.37217/tebd.1420121

Özet

Bu araştırmada sosyal medya kullanıcısı genç yetişkinlerin ikincil travmatik stres düzeyleri ile strese bağlı büyüme deneyimleri arasındaki ilişkide kendi kendine stres yapmanın aracı rolü incelenmiştir. Araştırmaya yaş ortalaması 21,39 olan 79’u erkek, 225’i kadın olmak üzere 304 katılımcı dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Medya Kullanıcıları İçin İkincil Travmatik Stres Ölçeği, Kendi Kendine Stres Yapma Ölçeği ve Strese Bağlı Büyüme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS ve JASP paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, korelasyon ve aracılık testinden yararlanılmıştır. Bulgular ikincil travmatik stres ile kendi kendine stres yapma puanları açısından kadın ve erkekler arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Ayrıca kendi kendine stres yapma ve ikincil travmatik stres ile strese bağlı büyüme arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler bulunurken kendi kendine stres yapma ile ikincil travmatik stres arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Son olarak ikincil travmatik stres ile strese bağlı büyüme arasındaki ilişkide kendi kendine stres yapmanın aracı rolü olduğu görülmüştür. Bulgular alanyazın doğrultusunda tartışılmış olup sonraki araştırmalar için çeşitli öneriler sunulmuştur.

Kaynak

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

Cilt

22

Sayı

2

Bağlantı

http://doi.org/10.37217/tebd.1420121
https://hdl.handle.net/11436/9497

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.