• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of occupational burnout utilising Maslach inventory: a case study of Turkish male seafarers

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (710.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2020

Yazar

Uğurlu, Özkan
Yıldız, Serdar
Aydın, Muhammet
Aydın, Tuncay
Kaptan, Mehmet
Wang, Jin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Ugurlu, O., Yildiz, S., Aydin, M., Aydin, T., Kaptan, M. & Wang, J. (2020). Analysis of occupational burnout utilising Maslach inventory: a case study of Turkish male seafarers. Maritime Policy and Management , 48(8), 1124-1137. https://doi.org/10.1080/03088839.2020.1843725

Özet

This study examined the relationship between seafarers' levels of occupational burnout and demographic characteristics. Within the scope of the study, a survey was conducted with 303 male Turkish seafarers. Using the Maslach Burnout Inventory, seafarers' burnout levels were examined in three dimensions: emotional exhaustion, depersonalisation, and personal accomplishment. According to the results, there was no statistically significant difference between the three burnout levels and seafarers' age, the status of having children, education, the type of duty on the ship, the total working time, and monthly income. on the other hand, there was a statistically significant difference between the depersonalisation scores and marital status and personal accomplishment scores by ship type. the results indicate that the demographic characteristics of seafarers have a very limited impact on occupational burnout. the emotional exhaustion score was 47.51%, the depersonalisation score was 42.48%, and the personal accomplishment score was 45.43%. There may be many reasons for this, but the most likely is that the profession creates a serious burnout for everyone, regardless of their educational status, monthly income and marital status.

Kaynak

Maritime Policy & Management

Cilt

48

Sayı

8

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/03088839.2020.1843725
https://hdl.handle.net/11436/955

Koleksiyonlar

  • DNZF, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [102]
  • Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [34]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.