• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

School based inclusive mentoring within the scope of an experiential learning model (IEM) for teacher education

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.393Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Yazıcı, Mahmut Serkan
Uzuner, Fatma Gül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yazici, M. S., & Uzuner, F. G. (2024). School based inclusive mentoring within the scope of an experiential learning model (IEM) for teacher education. Teaching and Teacher Education, 152, 104799. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104799

Özet

This research employed school-based Inclusive Experimental Monitoring (IEM) mentoring within the scope of Kolb's (1984) experiential learning model. This was used to support pre-service teachers, combined with their existing undergraduate education at a Turkish university. The study undertook a mixed research approach, using the pre- and post-test experimental group (n=11) and control group (n=11). Various quantitative and qualitative data collection tools were used, including a personal information form, scales, questionnaires, video recordings, and unstructured observation. The results indicate that IEM has several positive outcomes for self-efficacy in inclusive education and readiness for the teaching profession. However, the study did not find any substantial changes in attitudes towards individuals with special educational needs, despite some observed positive impacts. It is believed that integrating IEM into the entire undergraduate education process can lead to further development in this regard.

Kaynak

Teaching and Teacher Education

Cilt

152

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104799
https://hdl.handle.net/11436/9622

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [13]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.