Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk Küçük Hilal
dc.contributor.authorToklu, İsmail Tamer
dc.date.accessioned2024-10-22T06:14:38Z
dc.date.available2024-10-22T06:14:38Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationÖztürk Küçük, H., & Toklu, İ. T. (2024). Kimlik Faktörünün Taklit Ürüne Yönelik Tutum ve Davranışsal Niyet Üzerine Etkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi. Fiscaoeconomia, 8(2), 541-563. https://doi.org/10.25295/fsecon.1428449en_US
dc.identifier.issn2564-7504
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25295/fsecon.1428449
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9641
dc.description.abstractTaklit ürün ihracatında Türkiye, Çin Halk Cumhuriyeti ve Hong Kong'un ardından 3'üncü sırada yer almaktadır. Bu nedenle Türkiye'deki tüketicilerin taklit ürün satın alma motivasyonlarını ve satın alma davranışlarının nedenlerini ortaya çıkarmak tüm paydaşlar açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada da motivasyon kaynaklarından biri olan “kimlik” faktörü incelenmiştir. Bu bağlamda, literatürde üç farklı kimlik tanımı yer almaktadır: ahlaki kimlik, sosyal kimlik ve kolektif kimlik. Çalışmada sosyal ve kolektif kimlik ile ahlaki kimlik türlerinin taklit ürünlere yönelik tutum üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Veriler PLS (kısmi en küçük kareler) yapısal eşitlik modellemesine dayanan SmartPLS programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu, anlaşılmasını kolaylaştırmak amacıyla beşli likert şeklinde hazırlanmıştır. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Analizden elde edilen sonuçlara göre, taklit ürünlere yönelik tutum üzerinde sosyal kimlik ve kolektif kimliğin etkisi bulunmazken, ahlaki kimliğin etkisi olduğu görülmektedir. Yani ahlaki kimlik düzeyi arttıkça taklit ürünlere yönelik tutum azalmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectSmartPLSen_US
dc.subjectTaklit Ürünen_US
dc.titleKimlik faktörünün taklit ürüne yönelik tutum ve davranışsal niyet üzerine etkisi: bir yapısal eşitlik modellemesien_US
dc.title.alternativeThe effect of identity factor on attitude and behavioral intentions towards counterfeit products: a structural equation modelingen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Fındıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Finans ve Bankacılık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorToklu, İsmail Tamer
dc.identifier.doi10.25295/fsecon.1428449en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage541en_US
dc.identifier.endpage563en_US
dc.relation.journalFiscaoeconomiaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster